MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02457nam a2200277Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
1844 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2004 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780465051366 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
BF531 |
Número de documento/Ítem |
.N67 2004 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Norman, Donald A. |
9 (RLIN) |
21454 |
Término indicativo de función/relación |
author |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Emotional design |
Resto del título |
: why we love (or hate) everyday things |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Donald A. Norman. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
New York : Basic Books, 2004. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xii, 257 pages : illustrations, photos (black and white) ; 20 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references (p. 243-248) and index. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
The meaning of things. Attractive things work better ― The multiple faces of emotion and design ― Design in practice. Three levels of design : visceral, behavioral and reflective ― Fun and games ― People, places and things ― Emotional machines ― The future of robots ― Epilogue: we are all designers. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Did you ever wonder why cheap wine tastes better in fancy glasses? Why sales of Macintosh computers soared when Apple introduced the colorful iMac? New research on emotion and cognition has shown that attractive things really do work better, a fact fans of Don Norman's classic The Design of Everyday Things cannot afford to ignore. In recent years, the design community has focused on making products easier to use. But as Norman amply demonstrates in this fascinating and important new book, design experts have vastly underestimated the role of emotion on our experience of everyday objects. Emotional Design analyzes the profound influence of this deceptively simple idea, from our willingness to spend thousands of dollars on Gucci bags and Rolex watches to the impact of emotion on the everyday objects of tomorrow. In the future, will inanimate objects respond to human emotions? Is it possible to create emotional robots? Norman addresses these provocative questions--drawing on a wealth of examples and the latest scientific insights--in this bold exploration of the objects in our everyday world. |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
Bibliography from B3 Fashion & Luxury: Managing Creation Design Innovation |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) |
Procedencia (VM) [OBSOLETO] |
Includes bibliographical references (pages 243-248) and index. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Emotions and cognition |
9 (RLIN) |
8899 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Design |
Subdivisión general |
Psychological aspects |
9 (RLIN) |
8900 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Industrial design |
Subdivisión general |
Psychological aspects |
9 (RLIN) |
8901 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Bibliography B3 FLM - Managing Creation, Design & Innovation |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |