MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03258nam a2200361Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
1642 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2015 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781421418209 |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Breakpoint |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
|
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Johns Hopkins University Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2015 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xiii, 169 pages : illustrations ; 23 cm |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
the changing marketplace for higher education |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
'The challenges facing colleges and universities today are profound and complex. Fortunately, Jon McGee is an ideal guide through this dynamic marketplace. In Breakpoint, he argues that higher education is in the midst of an extraordinary moment of demographic, economic, and cultural transition that has significant implications for how colleges understand their mission, their market, and their management. Drawing from an extensive assessment of demographic and economic trends, McGee presents a broad and integrative picture of these changes while stressing the importance of decisive campus leadership. He describes the key forces that influence higher education and provides a framework from which trustees, presidents, administrators, faculty, and policy makers can address pressing issues in the aftermath of the Great Recession. Although McGee avoids endorsing one-size-fits-all solutions, he suggests a number of concrete strategies for handling prospective students and developing pedagogical practices, curricular content and delivery, and management structures. Practical and compelling, Breakpoint will help higher education leaders make choices that advance their institutional values and serve their students and the common good for generations to come'-- Provided by publisher. ; 'Higher education is in the midst of an extraordinary moment of demographic, economic, and cultural transition that has significant implications for how colleges and universities understand their mission, their market, and their management. This book is aimed at creating a practical understanding of key forces changing higher education, but it goes further. It describes those trends, discusses the real life impact of those trends on campuses, and then lays out concrete steps required to address them. Taking a page from George Keller's classic Academic Strategy, management consultant and college administrator Jon McGee uses these economic and demographic trends to inform his strategic approach to managing schools'-- Provided by publisher. |
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
LB - Theory and practice of education |
9 (RLIN) |
933 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Universities and colleges |
Subdivisión general |
United States |
-- |
Administration |
9 (RLIN) |
3377 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Universities States |
Subdivisión general |
Planning |
9 (RLIN) |
3378 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Education |
9 (RLIN) |
3379 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Higher |
Subdivisión general |
Aims objectives |
-- |
United States |
9 (RLIN) |
3380 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Education |
Subdivisión general |
Demographic aspects |
-- |
United States |
9 (RLIN) |
3381 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Education |
9 (RLIN) |
3379 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Higher |
Subdivisión general |
Economic States |
9 (RLIN) |
3382 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Higher education |
9 (RLIN) |
7088 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
|
9 (RLIN) |
12 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
McGee, Jon |
Término indicativo de función/relación |
Author |
9 (RLIN) |
3384 |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="https://books.google.es/books?id=6JqOCgAAQBAJ&lpg=PR4&dq=breakpoint%20jon%20mcgee&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q=breakpoint%20jon%20mcgee&f=false">https://books.google.es/books?id=6JqOCgAAQBAJ&lpg=PR4&dq=breakpoint%20jon%20mcgee&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q=breakpoint%20jon%20mcgee&f=false</a> |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
755 |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
m |
912 ## - |
-- |
2015-01-01 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Código de la institución [OBSOLETO] |
1 |
953 ## - |
-- |
2016-11-03 18:13:53 |