MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03394cam a22003258i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
22082212 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20241011113124.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
210614s2021 si 001 0 eng c |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2021028320 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781119741312 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HD9999.L852 |
Número de documento/Ítem |
S66 2021 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Som, Ashok |
Término indicativo de función/relación |
author |
9 (RLIN) |
7375 |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The road to luxury : |
Resto del título |
the new frontiers in luxury brand management cloth / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Ashok Som, Christian Blanckaert. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
Second edition. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Singapore : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
John Wiley & Sons, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2021. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xii, 492 pages : |
Otras características físicas |
illustrations, charts, graphs (black and white) ; |
Dimensiones |
24 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes index. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
pt. 1. Understanding the luxury business — 1. Introduction : definition and crisis of luxury — 2. Evolution of the global luxury market — 3. Who’s who of luxury — 4. Branding — 5. Brand identity, ethos, clients — pt. 3. Luxury management and markets — 6. Family-run houses, corporatization, and new entrants — 7. Management styles in the luxury industry — 8. Skills — 9. Managing operations and supply chain in the luxury business — 10. Services : the point of sale — pt. 3. Contemporary issues and the new frontiers — 11. Digitalization of retail : e-commerce, platforms, and omnichannel — 12. Sustainability, circularity, and the new era of luxury — 13. New markets and the future — 14. Epilogue : how to create a luxury brand. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
This new edition presents a comprehensive review of the luxury industry's transformation and the brand management trends and issues it faces today. It offers holistic forecast for the industry and pragmatic suggestions for entrepreneurs. Structured thematically, the book starts by introducing luxury as a concept and the cultural perspectives of specific groups such as the French, Italians, Chinese etc., It then dives into the different traditional personal luxury goods sectors and their extensions into the luxury business to analyze their backgrounds and where they are today in terms of business attractiveness and appropriateness. The subsequent chapters discuss the counter-intuitive nature of the luxury industry, its clients and their values, management practices and challenges in the luxury supply chain, the process of inculcating sustainability in business models, followed by the who's who of the present-day luxury industry. These chapters present new insights gathered from the last five years, historical transition from craft-based and small-scale organizations to houses of brands, changes in organizational structures, the mega-mergers and re-alignments. Highlights of the book include: A toolkit on creating a new luxury brand - A chapter on contemporary challenges and changes: Effects of COVID-19, Omni-channel, E-commerce and the digital era - A fully updated chapter on intellectual property rights and counterfeiting - Fresh case studies and relevant examples. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Luxuries |
Subdivisión general |
Marketing |
9 (RLIN) |
7147 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Luxury goods industry |
9 (RLIN) |
7363 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Brand name products |
Subdivisión general |
Management |
9 (RLIN) |
2369 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Branding (Marketing) |
9 (RLIN) |
6284 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Fashion & Luxury Collection |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Blanckaert, Christian |
Término indicativo de función/relación |
author |
9 (RLIN) |
7374 |
776 08 - ENTRADA DE FORMULARIO FÍSICO ADICIONAL |
Información de relación/Frase instructiva de referencia |
Online version: |
Encabezamiento principal |
Som, Ashok. |
Título |
Road to luxury |
Edición |
Second edition. |
Lugar, editor y fecha de publicación |
Singapore : Wiley, [2021] |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781119741381 |
Número de control del registro |
(DLC) 2021028321 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |