MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02546cam a22003018i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
22491782 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240723100650.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
220404s2023 enk b 001 0 eng |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2022015697 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780367680916 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
DLC |
Lengua de catalogación |
eng |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia transcriptor |
DLC |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
042 ## - CÃDIGO DE AUTENTICACIÃN |
Código de autenticación |
pcc |
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HF5415 |
Número de documento/Ítem |
.D946 2023 |
245 04 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The dynamics of influencer marketing |
Resto del título |
: a multidisciplinary approach |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ edited by José M. Álvarez-Monzoncillo. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
London ; |
-- |
New York, NY : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Routledge, Taylor & Francis Group, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2023. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
ix, 210 pages : |
Otras características físicas |
illustrations, portraits (black and white) ; |
Dimensiones |
24 cm. |
490 ## - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Routledge studies in marketing |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references and index. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
YouTube, Instagram, Facebook, Vimeo, Twitter, etc. have their own logics, dynamics and different audiences. This book analyses how the users of these social networks, especially those of YouTube and Instagram, become content prescribers, opinion leaders and, by extension, people of influence. What influence capacity do they have? Why are intimate or personal aspects shared with unknown people? Who are the big beneficiaries? How much is vanity and how much altruism? What business is behind these social networks? What dangers do they contain? What volume of business can we estimate they generate? How are they transforming cultural industries? What legislation is applied? How does the legislation affect these communications when they are sponsored? Is the privacy of users violated with the data obtained? Who is the owner of the content? Are they to blame for "fake news"? In this changing, challenging and intriguing environment, The Dynamics of Influencer Marketing discusses all of these questions and more. Considering this complexity from different perspectives: technological, economic, sociological, psychological and legal, the book combines the visions of several experts from the academic world and provides a structured framework with a wide approach to understand the new era of influencing, including the dark sides of it. It will be of direct interest to marketing scholars and researchers while also relevant to many other areas affected by the phenomenon of social media influence. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Marketing |
9 (RLIN) |
1020 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Influence (Psychology) |
9 (RLIN) |
6946 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Social media |
9 (RLIN) |
1729 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Communication in marketing |
9 (RLIN) |
2094 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Advertising |
Subdivisión general |
Planning |
9 (RLIN) |
6282 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Alvarez Monzoncillo, José María |
Término indicativo de función/relación |
editor |
9 (RLIN) |
23913 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |