MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03960cam a2200421 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
7299488 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
CaAEU |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240702145126.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
151030t20152015gw a b 001 0 mul d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9783836545303 |
Información calificativa |
(hbk.) |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
ocn927292696 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
OHX |
Lengua de catalogación |
eng |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia transcriptor |
OHX |
Centro/agencia modificador |
YDXCP |
-- |
DPL |
-- |
OMB |
-- |
OCLCF |
-- |
XFF |
-- |
UAB |
041 0# - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
-- |
fre |
-- |
ger |
050 #4 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
NC1002.L63 |
Número de documento/Ítem |
M655 2015 |
072 #7 - CÓDIGO DE CATEGORÍA DE MATERIA |
Código de categoría de materia |
NC |
Fuente |
lcco |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Müller, Jens, |
Fechas asociadas al nombre |
1982- |
Término indicativo de función/relación |
designer, |
-- |
author. |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Logo modernism |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Jens Müller, Julius Wiedemann (ed.) ; essay by R. Roger Remington ; English translation: Isabel Varea Riley ; German translation: Ursula Wulfekamp ; French translation: Wolf Fruhtrunk. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Köln : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Taschen, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
[2015] |
264 #4 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
©2015 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
432 pages : |
Otras características físicas |
illustrations (some color) ; |
Dimensiones |
38 cm |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references (pages 427-429) and index. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Logo / Jens Müller -- Viva modernism! / R. Roger Remington -- Geometric : Angular ; Arrow ; Basic forms ; Circle ; Case study : Daiei ; Cross ; Dots ; Figurative ; Lines ; Case study: Mexico '68 ; Skewed ; Case study: Fiat ; Round ; Square ; Triangle -- Effect : Cut-off ; Case study : Claude Neon ; Split ; Duplication ; Grid ; Reflection ; Outline ; Overlay ; Positive/negative ; Case study : De Ploeg ; Rotation ; Three-dimensional ; White on black -- Typographic : A to Z ; Case study : Atlas Film ; Opened-up letters ; Case study : London Electricity Board ; Two letters ; Three letters ; Case study : Deutscher Taschenbuch Verlag ; Words -- Profiles : Adrian Frutiger ; Paul Ibou ; Yusaku Kamekura ; Stefan Kanchev ; Burton Kramer ; Paul Rand ; Karol Śliwka ; Anton Stankowski. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Modernist aesthetics in architecture, art, and product design are familiar to many. In soaring glass structures or minimalist canvases, we recognize a time of vast technological advance which affirmed the power of human beings to reshape their environment and to break, radically, from the conventions or constraints of the past. Less well-known, but no less fascinating, is the distillation of modernism in graphic design.<br/><br/>This unprecedented TASCHEN publication, authored by Jens Müller, brings together approximately 6,000 trademarks, focused on the period 1940–1980, to examine how modernist attitudes and imperatives gave birth to corporate identity. Ranging from media outfits to retail giants, airlines to art galleries, the sweeping survey is organized into three design-orientated chapters: Geometric, Effect, and Typographic. Each chapter is then sub-divided into form and style led sections such as alphabet, overlay, dots and squares.<br/><br/>Alongside the comprehensive catalog, the book features an introduction from Jens Müller on the history of logos, and an essay by R. Roger Remington on modernism and graphic design. Eight designer profiles and eight instructive case studies are also included, with a detailed look at the life and work of such luminaries as Paul Rand, Yusaku Kamekura, and Anton Stankowski, and at such significant projects as Fiat, The Daiei Inc., and the Mexico Olympic Games of 1968. An unrivaled resource for graphic designers, advertisers, and branding specialists, Logo Modernism is equally fascinating to anyone interested in social, cultural, and corporate history, and in the sheer persuasive power of image and form. |
546 ## - NOTA DE LENGUA/LENGUAJE |
Nota de lengua/lenguaje |
Text in English, French, and German. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Logotypes (Printing) |
Subdivisión de forma |
Pictorial works. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Logos (Symbols) |
Subdivisión de forma |
Pictorial works. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Trademarks |
Subdivisión de forma |
Pictorial works. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Logotypes (Printing) |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Logos (Symbols) |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Commercial art. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Advertising. |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Wiedemann, Julius, |
Término indicativo de función/relación |
editor. |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Remington, R. Roger, |
Término indicativo de función/relación |
author. |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Varea Riley, Isabel, |
Término indicativo de función/relación |
translator. |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Wulfekamp, Ursula, |
Término indicativo de función/relación |
translator. |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Fruhtrunk, Wolf, |
Término indicativo de función/relación |
translator. |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |