MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03078nam a22002891i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
991107281452706196 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240627123304.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA--CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
campo de control de longitud fija |
m o d |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
cr un||||||||| |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230112s2022 enka fob 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781529723090 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
CaToSAGE |
Lengua de catalogación |
eng |
Normas de descripción |
rda |
-- |
pn |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
Centro/agencia modificador |
UtOrBLW |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
050 #4 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HC79.C6 |
Número de documento/Ítem |
L45 2022 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Lekakis, Eleftheria J. |
Término indicativo de función/relación |
author |
9 (RLIN) |
23768 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Consumer activism |
Resto del título |
: promotional culture and resistance |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Eleftheria J. Lekakis. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
First edition. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
London ; Thousand Oaks, CA : Sage Publications, 2021. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
237 pages : |
Otras características físicas |
illustrations (black and white) |
Dimensiones |
24 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Consumer activism : an introduction — Conceptualizing consumer activism — Nationalism, race, ethnicity, and consumer activism — Gender, feminism and consumer activism — Consumer activism in the environment — Celebrity advocacy and consumer activism — Subvertising as anti-consumerism — Conclusion. |
520 8# - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
"A crucial intervention to both critical studies of consumption and research into activism. It authoritatively explores the complex and multiplying links between branding and neoliberal culture, consumer practices and social justice.” — Professor Mehita Iqani, Stellenbosch University “Eleftheria Lekakis reminds us that as consumers, we can do much more than just buy our way out of social or political problems.” — Professor Melissa Aronczyk, Rutgers University Consumption and resistance are entwined. From buying fair-trade, to celebrity advocates for social causes, to subvertising and anti-consumerist grassroots movements, consumer activism is now a key part of our fight for social and environmental justice. This book is a comprehensive exploration of the complexities and dilemmas of using the marketplace as an arena for politics. It goes beyond simply buying or boycotting to critically explore how individuals, collectives, corporations and governments do politics with and through consumption. Impassioned and always accessible, Eleftheria Lekakis explores: The media and economic logics which privilege elite activists; The real opportunities to resist and redirect promotional culture; Consumer activism as collective and community-building; The politicisation of celebrity influencers; The centrality of digital media technology; A range of transnational case studies pushing the field beyond the Global North. Consumer Activism: Promotional Culture and Resistance covers the full breadth of theory and practice you need to know. It is an essential resource for understanding, researching and engaging with the global phenomenon of consumer activism. Dr Eleftheria Lekakis is senior lecturer in Media and Communications at the School of Media, Arts, and Humanities at the University of Sussex. |
588 ## - NOTA DE FUENTE DE LA DESCRIPCIÓN |
Nota de fuente de la descripción |
Description based on XML content. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer movements |
9 (RLIN) |
23769 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumption (Economics) |
Subdivisión general |
Social aspects |
9 (RLIN) |
13950 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |