MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03058aam a22003131i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
99116841812804341 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20241011112703.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA--CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
campo de control de longitud fija |
m || d | |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
cr ||||||||||| |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
221219s2023 nyu ob 001 0 eng |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780367643607 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HD9999.L852 |
Número de documento/Ítem |
M58 2023 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Mitterfellner, Olga |
Fechas asociadas al nombre |
1978- |
Término indicativo de función/relación |
author |
9 (RLIN) |
23763 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Luxury fashion brand management and sustainability |
Resto del título |
: unifying fashion with sustainability |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Olga Mitterfellner. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
First edition. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Abingdon, England : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Routledge, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2023. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
248 pages : |
Otras características físicas |
illustrations, charts, portraits (some color) ; |
Dimensiones |
25 cm. |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Mastering fashion management |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references and index. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
1. From history to heritage of luxury fashion — 2. From the creative director to the fashion show — 3. Luxury brand qualities, brand construct and brand touchpoints — 4. Good and bad parenting of luxury fashion — 5. Internationalisation and emerging economies for luxury fashion — 6. Decline and resuscitation of luxury fashion brands — 7. Luxury fashion and the sustainable approach — 8. The future of luxury fashion brands. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
This textbook examines fashion luxury brand management, providing students with a comprehensive understanding of its origins, unique components, current practices, global trade and most importantly, the application of sustainable models to the industry. It also highlights what makes brands fail and how they can become more resilient. The key content covers the heritage of luxury brands, the importance of craftsmanship and creative direction, the role of luxury conglomerates, cultural awareness and internationalisation, risks of failure and opportunities for revitalisation as well as the application of sustainable measures for a resilient and ethical brand future. Each chapter includes a combination of industry insights, case studies or expert interviews. Coupled with theory frameworks and business models, these examples and case studies show how sustainable models can be applied to existing luxury brands and how practices can be embedded into the brand concept. Students are encouraged to think about opportunities and solutions, unique to luxury brand management, and will gain knowledge and skills for a successful future career. A truly global and holistic textbook, Luxury Fashion Brand Management and Sustainability should be core and recommended reading for advanced undergraduate and postgraduate students studying Luxury Fashion Management, Luxury Brand Management, Sustainable Fashion and Responsible Business, Fashion Marketing and Communications. Supplementary online resources include chapter-by-chapter PowerPoint slides and a test bank. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Luxury goods industry |
Subdivisión general |
Management |
9 (RLIN) |
7391 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Management |
Subdivisión general |
Environmental aspects |
9 (RLIN) |
23764 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Sustainable development |
9 (RLIN) |
6723 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Fashion & Luxury Collection |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |