MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03592cam a22003375i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
12843641 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20241011113221.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA--CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
campo de control de longitud fija |
m d |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
cr n |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230426s2023 sz | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9783030860721 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES |
Número estándar o código |
10.1007/978-3-030-86073-8 |
Fuente del número o código |
doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
(WaSeSS)ssj0002884160 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HF5410-5417.5 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Hemzo, Miguel Angelo |
9 (RLIN) |
23887 |
Término indicativo de función/relación |
author |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Marketing luxury services |
Resto del título |
: concepts, strategy, and practice |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Miguel Angelo Hemzo. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Cham, Switzerland : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Springer International Publishing ; |
-- |
Imprint: Palgrave Macmillan, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2023. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxi, 212 pages : illustrations, tables (black and white) 24 cm. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
History and concept of luxury — The luxury market — Luxury market and the Service-dominant logic paradigm — How to position a luxury product — Luxury consumer behavior — Defining the Persona: Segmentation and targeting — Developing strong luxury brands for products and services — Creating competitive products — Place strategies for luxury brands — Managing pricing and value of luxury brands — Communication strategies and tools for luxury brands — Managing people for the luxury market — Process management and operations for luxury brands — Managing the luxury Panorama for great experiences — Strategical Satisfaction Management — Culture and leadership. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
This textbook discusses luxury marketing management, considering the broader range of decisions related to the complexities of offering luxury as services. Placing a strong emphasis on strategy as well as positioning and the market, it focuses on the challenges in luxury related to the traditional 4 P's (Products, Place, Promotion and Price), in addition applying the service-dominant logic to luxury management in relation to the other 4 P's in marketing decisions (People, Process, Panorama, and Productivity). The text opens with an exploration the history and evolution of the concept and definition of luxury and the effect upon the practice of luxury marketing today, concluding with an overview of the contemporary luxury market, description of the main players, and relevant industry trends. It then discusses marketing strategies as applied to the luxury market, including market identification, brand communication, product positioning, pricing, flow of goods, foreign market entry, and more. With contributions from luxury marketing practitioners to offer practical knowledge as well as real world cases studies, this textbook will equip students with a comprehensive understanding of marketing in the luxury industry and the tools necessary to be successful in the management of luxury brands. Miguel Angelo Hemzo is Professor of Marketing in the School of Arts, Sciences, and Humanities at the University of São Paulo, Brazil. He teaches and researches several aspects of marketing and strategy: corporate strategy, marketing strategy, marketing management, consumer behavior, communication management, sales management, marketing channels, pricing, services marketing, relationship marketing, luxury marketing, and digital marketing. |
521 ## - NOTA DE PÚBLICO DESTINATARIO |
Fuente |
Springer Nature - Springer Business and Management eBooks 2023 English International |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Luxuries |
Subdivisión general |
Marketing |
9 (RLIN) |
7147 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Luxury goods industry |
9 (RLIN) |
7363 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Service industries |
9 (RLIN) |
1728 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
9 (RLIN) |
997 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Strategic planning |
9 (RLIN) |
3573 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Fashion & Luxury Collection |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |