Marketing luxury services (Record no. 4188)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03592cam a22003375i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 12843641
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20241011113221.0
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA--CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL
campo de control de longitud fija m d
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr n
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 230426s2023 sz | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9783030860721
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/978-3-030-86073-8
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema (WaSeSS)ssj0002884160
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro/agencia transcriptor TBS
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente eng
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación HF5410-5417.5
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Hemzo, Miguel Angelo
9 (RLIN) 23887
Término indicativo de función/relación author
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Marketing luxury services
Resto del título : concepts, strategy, and practice
Mención de responsabilidad, etc. / Miguel Angelo Hemzo.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Cham, Switzerland :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Springer International Publishing ;
-- Imprint: Palgrave Macmillan,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2023.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxi, 212 pages : illustrations, tables (black and white) 24 cm.
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato History and concept of luxury — The luxury market — Luxury market and the Service-dominant logic paradigm — How to position a luxury product — Luxury consumer behavior — Defining the Persona: Segmentation and targeting — Developing strong luxury brands for products and services — Creating competitive products — Place strategies for luxury brands — Managing pricing and value of luxury brands — Communication strategies and tools for luxury brands — Managing people for the luxury market — Process management and operations for luxury brands — Managing the luxury Panorama for great experiences — Strategical Satisfaction Management — Culture and leadership.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This textbook discusses luxury marketing management, considering the broader range of decisions related to the complexities of offering luxury as services. Placing a strong emphasis on strategy as well as positioning and the market, it focuses on the challenges in luxury related to the traditional 4 P's (Products, Place, Promotion and Price), in addition applying the service-dominant logic to luxury management in relation to the other 4 P's in marketing decisions (People, Process, Panorama, and Productivity). The text opens with an exploration the history and evolution of the concept and definition of luxury and the effect upon the practice of luxury marketing today, concluding with an overview of the contemporary luxury market, description of the main players, and relevant industry trends. It then discusses marketing strategies as applied to the luxury market, including market identification, brand communication, product positioning, pricing, flow of goods, foreign market entry, and more. With contributions from luxury marketing practitioners to offer practical knowledge as well as real world cases studies, this textbook will equip students with a comprehensive understanding of marketing in the luxury industry and the tools necessary to be successful in the management of luxury brands. Miguel Angelo Hemzo is Professor of Marketing in the School of Arts, Sciences, and Humanities at the University of São Paulo, Brazil. He teaches and researches several aspects of marketing and strategy: corporate strategy, marketing strategy, marketing management, consumer behavior, communication management, sales management, marketing channels, pricing, services marketing, relationship marketing, luxury marketing, and digital marketing.
521 ## - NOTA DE PÚBLICO DESTINATARIO
Fuente Springer Nature - Springer Business and Management eBooks 2023 English International
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Luxuries
Subdivisión general Marketing
9 (RLIN) 7147
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Luxury goods industry
9 (RLIN) 7363
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Service industries
9 (RLIN) 1728
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumer behavior
9 (RLIN) 997
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Strategic planning
9 (RLIN) 3573
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO
Término no controlado Fashion & Luxury Collection
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación de Library of Congress
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     TBS Barcelona TBS Barcelona 06/06/2024   HF5410 HEM B05395 06/06/2024 1 06/06/2024 Book

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