Making messages memorable (Record no. 4098)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 02216nam a22002177a 4500
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control OSt
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240613153430.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 240521b |||||||| |||| 00| 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789460933776
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro/agencia transcriptor TBS
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Wackers, Martijn
Fechas asociadas al nombre 1984-
Término indicativo de función/relación dissertant
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Making messages memorable
Resto del título : the influence of rhetorical techniques on information retention
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Amsterdam
Nombre del editor, distribuidor, etc. Landelijke Onderzoekschool Taalwetenschap LOT
Fecha de publicación, distribución, etc. 2021
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xii, 305 pages : illustrations ; 24 cm.
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general In English; with summary in Dutch.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Ancient rhetoricians such as Cicero and Quintilian advised orators to apply memoria strategies to memorize their speech. Modern public-speaking textbooks recommend various rhetorical techniques to make messages memorable for audiences. However, the effect of these techniques on information retention has been sparsely studied.This dissertation investigates how rhetorical techniques in speeches can enhance information retention by the audience. Using a three-way approach, it connects rhetorical theory, advice and practice to insights from memory psychology.First, an analysis of influential English-language and Dutch-language public-speaking textbooks showed that frequently advised retention techniques are related to organization, elaboration and visualization—three encoding principles that contribute to information storage. Authors prefer the conclusion of a speech for influencing retention.Secondly, the study describes how scholars, politicians and TED speakers use organization and elaboration techniques (e.g. summaries and anecdotes) in public-speaking practice. Results indicate discrepancies with textbook advice and context-dependent technique variants.Thirdly, two experiments were performed that focused on three organization techniques applied in conclusions of informative presentations. Results show that announcing the conclusion and providing an informative summary can enhance information retention by the audience. We are one step closer to knowing what makes messages memorable.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Rhetoric
9 (RLIN) 11701
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Public speaking
9 (RLIN) 5681
655 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--GÉNERO/FORMA
Datos o término principal de género/forma COMMUNICATION SKILLS IN ENGLISH
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación de Library of Congress
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     TBS Barcelona TBS Barcelona 21/05/2024   PA3893.R3 WAC EEE 21/05/2024 SOON AVAILABLE 21/05/2024 Book

Powered by Koha