MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02216nam a22002177a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
OSt |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240613153430.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
240521b |||||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9789460933776 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Wackers, Martijn |
Fechas asociadas al nombre |
1984- |
Término indicativo de función/relación |
dissertant |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Making messages memorable |
Resto del título |
: the influence of rhetorical techniques on information retention |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Amsterdam |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Landelijke Onderzoekschool Taalwetenschap LOT |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2021 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xii, 305 pages : illustrations ; 24 cm. |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
In English; with summary in Dutch. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Ancient rhetoricians such as Cicero and Quintilian advised orators to apply memoria strategies to memorize their speech. Modern public-speaking textbooks recommend various rhetorical techniques to make messages memorable for audiences. However, the effect of these techniques on information retention has been sparsely studied.This dissertation investigates how rhetorical techniques in speeches can enhance information retention by the audience. Using a three-way approach, it connects rhetorical theory, advice and practice to insights from memory psychology.First, an analysis of influential English-language and Dutch-language public-speaking textbooks showed that frequently advised retention techniques are related to organization, elaboration and visualization—three encoding principles that contribute to information storage. Authors prefer the conclusion of a speech for influencing retention.Secondly, the study describes how scholars, politicians and TED speakers use organization and elaboration techniques (e.g. summaries and anecdotes) in public-speaking practice. Results indicate discrepancies with textbook advice and context-dependent technique variants.Thirdly, two experiments were performed that focused on three organization techniques applied in conclusions of informative presentations. Results show that announcing the conclusion and providing an informative summary can enhance information retention by the audience. We are one step closer to knowing what makes messages memorable. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Rhetoric |
9 (RLIN) |
11701 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Public speaking |
9 (RLIN) |
5681 |
655 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--GÉNERO/FORMA |
Datos o término principal de género/forma |
COMMUNICATION SKILLS IN ENGLISH |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |