Strategy (Record no. 4074)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03234nam a22002657a 4500
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 240430b |||||||| |||| 00| 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780071215145
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro/agencia transcriptor TBS
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente eng
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación HD30.28
Número de documento/Ítem .T543 2004
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Thompson, Arthur A.
Fechas asociadas al nombre 1940-
9 (RLIN) 23402
Término indicativo de función/relación author
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Strategy
Resto del título : winning in the marketplace : core concepts, analytical tools, cases
Mención de responsabilidad, etc. / Arthur A. Thompson, Jr., John E. Gamble, A.J. Strickland III.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Boston, Mass. : McGraw-Hill, 2004.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 1 volume (various pagings) : illustrations (color) ; 26 cm.
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Includes indexes.
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Pt. 1. Introduction and overview — 1. What is strategy and why is it important? — Pt. 2. Core concepts and analytical tools — 2. Analyzing a company's external environment — 3. Analyzing a company's resources and competitive position — Pt. 3. Crafting the strategy — 4. Crafting a strategy. The quest for competitive advantage — 5. Competing in foreign markets — 6. Diversification. Managing a set of businesses, part 3. Executing the strategy — 7. Building a capable organization — 8. Managing internal operations. Five strategy-executing challenges — 9. Corporate culture and leadership — Pt. 4. Cases in crafting and executing strategy.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Winning in the Marketplace is the newest offering from proven authors Thompson, Gamble, and Strickland. As in previous works, the authors' mainstream presentation includes the most recent research in strategy, presented in a way that students can understand and apply to business cases and problems. With fewer chapters and pages and shorter cases than previous texts by these authors, this new first edition offers a more concise, lively, and user-friendly presentation of strategic management. Fundamental strengths of Thompson/Gamble/Strickland text treatments are very much evident in this first edition-a compelling presentation of Porter's Five-Forces model and globally competitive markets and first-rate coverage of strategy execution and the drive for operating excellence. Another hallmark of this new product is the package of Thompson/Gamble/Strickland cases and related teaching notes. Over the years, this author team has developed a great network of case authors and is able to select from the cream of the crop. Having written scores of cases themselves and having a combined experience of 70 years teaching this particular course, they are very skilled in selecting the types of cases that will spark student interest and generate lively classroom discussions. Many of the cases reflect high profile industries, companies, products, and people that students will have heard of, know about from personal experience, or can easily identify with. The new case line-up features an exciting collection of the latest and best cases flush with valuable teaching points and lessons for students.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Strategic planning
9 (RLIN) 3573
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Industrial management
9 (RLIN) 20469
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Conglomerate corporations
Subdivisión general Management
9 (RLIN) 23403
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Strategic planning
Subdivisión general Case studies
9 (RLIN) 11638
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Gamble, John
Forma completa/desarrollada del nombre (John E.)
9 (RLIN) 23404
Término indicativo de función/relación author
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Strickland, A. J.
Forma completa/desarrollada del nombre (Alonzo J.)
9 (RLIN) 23405
Término indicativo de función/relación author
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación de Library of Congress
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     TBS Barcelona TBS Barcelona Libre acceso 30/04/2024   HD30.28 THO B02861 30/04/2024 1 30/04/2024 Book

Powered by Koha