MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02506cam a22003014a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
13842970 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240430124912.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
050114s2005 ilua b 001 0 eng |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2005000524 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781419502750 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
DLC |
Centro/agencia transcriptor |
DLC |
Centro/agencia modificador |
DLC |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
042 ## - CÃDIGO DE AUTENTICACIÃN |
Código de autenticación |
pcc |
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HD31 |
Número de documento/Ítem |
.B7198 2005 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Brabandere, Luc de |
Fechas asociadas al nombre |
author |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The forgotten half of change |
Resto del título |
: achieving greater creativity through changes in perception |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Luc de Brabandere. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Chicago ; |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Dearborn Trade Pub. |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2005. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xiv, 172 pages : |
Otras características físicas |
illustrations ; |
Dimensiones |
24 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references (p. 165-166) and index. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Changing twice -- A non finito world -- Seeing is believing? -- Surviving the success -- Think twice, it's all right! -- The magic of imagination -- An ideas factory -- The "ideal" manager. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Unlock and Embrace a New Mindset about Business Creativity The 20th century saw the United States dominate the world of innovation, but at the dawn of the 21st century it’s become pretty clear that the pace of change in a global economy demands not only innovation, but creativity. We must become as good at changing our perceptions as we have become at changing reality. Inspiring creativity is one of the most pressing needs for American corporations, particularly those in markets that are forcing them not only to improve but transform themselves. Yet true creativity can be had only if you are willing to break the rules that have locked you in a set way of thinking, not just doing. This unique book will help managers think about how they think. This understanding will help them inspire creativity and sense when it is time to focus on the second half of change—changing perception. The Forgotten Half of Change differs from other books the same way perception differs from reality. It is at once humorous and humanistic, making fun of our weaknesses yet sympathizing with our challenge to be both active and thoughtful. It entertains and challenges its readers at the same time with an array of examples drawn from philosophy, mathematics, technology, and linguistics. Ultimately, this book may help us regain our ability to astonish ourselves and others. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Management |
Subdivisión general |
Philosophy |
9 (RLIN) |
23280 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Change |
9 (RLIN) |
1249 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Perception |
9 (RLIN) |
13114 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Creative ability in business |
9 (RLIN) |
4129 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Bibliography B3 DSB - Change Projects |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |