Unobtrusive observations of learning in digital environments (Record no. 3843)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04101cam a2200373 u 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 10302013
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control CaAEU
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240319104119.0
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA--CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL
campo de control de longitud fija m o d
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr cnu||||||||
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 230617s2023 xx a ob 001 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
ISBN cancelado o inválido 9783031309915
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/978-3-031-30992-2
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema on1382693953
039 ## - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica exclude
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen EBLCP
Lengua de catalogación eng
Centro/agencia transcriptor EBLCP
Centro/agencia modificador YDX
-- N$T
-- GW5XE
-- OCLCF
-- SFB
-- AEU
050 #4 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB1028.3
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente English
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Unobtrusive observations of learning in digital environments
Resto del título examining behavior, cognition, emotion, metacognition and social processes using learning analytics
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Cham :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Springer International Publishing AG,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2023.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión x, 244 pages :
Otras características físicas illustrations (some color)
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Advances in Analytics for Learning and Teaching Series
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Includes bibliographical references and index.
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Learning Processes — Unobtrusive Observations of Learning Processes — Section Overview — A Review of Measurements and Techniques to Study Emotion Dynamics in Learning — The Features of Emotion Dynamics — Emotional Variability — Emotional Instability — Emotional Inertia — Emotional Cross-lags — Emotional Patterns — The Measurements of Emotion Dynamics — Experience Sampling Method — Emote-Aloud — Facial Expressions — Vocal Expressions — Language and Discourse — Physiological Sensors — The Techniques for Analyzing Emotion Dynamics — Conventional Statistical Methods — Entropy Analysis — Growth Curve Modeling — Time Series Analysis — Network Analysis — Recurrence Quantification Analysis — Sequential Pattern Mining — The Challenges of Studying Emotion Dynamics in Learning — Deciding What to Measure About Emotion Dynamics — Deciding How to Analyze Emotion Dynamics — Addressing Individual and Developmental Differences — Differentiating Between Short-Term and Long-Term Emotion Dynamics — Concluding Remarks and Directions for Future Research — References — Applying Log Data Analytics to Measure Problem Solving in Simulation-Based Learning Environments — Introduction — Background — Methods — Experiment — Experiment — Log Data Processing — Results — Problem-Solving Outcomes as Measured by Solution Quality — Problem-Solving Processes as Captured by Features Extracted from Log Data — Pause as a Generalizable Indicator of Deliberate Problem Solving — How Log Data-Based Features Were Associated with Specific Problem-Solving Practices — Discussion — Limitations.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This book integrates foundational ideas from psychology, immersive digital learning environments supported by theories and methods of the learning sciences, particularly in pursuit of questions of cognition, behavior and emotion factors in digital learning experiences. New and emerging foundations of theory and analysis based on observation of digital traces are enhanced by data science, particularly machine learning, with extensions to deep learning, natural language processing and artificial intelligence brought into service to better understand higher-order thinking capacities such as self-regulation, collaborative problem-solving and social construction of knowledge. As a result, this edited volume presents a collection of indicators or measurements focusing on learning processes and related behavior, (meta-)cognition, emotion and motivation, as well as social processes. In addition, each section of the book includes an invited commentary from a related field, such as educational psychology, cognitive science, learning science, etc.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Internet in education
Subdivisión general Psychological aspects.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Web-based instruction
Subdivisión general Psychological aspects.
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Kovanovic, Vitomir.
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Azevedo, Roger,
Fechas asociadas al nombre 1966-
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Gibson, David C.
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona lfenthaler, Dirk.
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE-TÍTULO UNIFORME
Título uniforme Advances in analytics for learning and teaching.
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación de Library of Congress
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Total de préstamos Renovaciones totales Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Fecha del último préstamo Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     TBS Barcelona TBS Barcelona 20/11/2023 3 3 LB1028.3 KOV B05059 04/07/2024 30/05/2024 1 20/11/2023 Book

Powered by Koha