The science of storytelling (Record no. 3785)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03137cam a22002657i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 20929242
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240716133658.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 181203s2019 enk b 001 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780008276973
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro/agencia transcriptor TBS
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente English
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación PN3355
Número de documento/Ítem .S87 2019
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Storr, Will,
Término indicativo de función/relación author.
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The science of storytelling
Mención de responsabilidad, etc. / Will Storr.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright London :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante William Collins,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2019.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 272 pages ;
Dimensiones 21 cm
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Includes bibliographical references and index.
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Chapter 1: Creating a world. -- Where does a story begin? -- Moments of change; the control-seeking brain -- Curiosity -- The model-making brain; how we read; grammar; filmic word order; simplicity; active versus passive language; specific detail; show-not-tell -- World-making in fantasy and science fiction -- The domesticated brain; theory of mind in animism and religion; how theory-of-mind mistakes create drama -- Salience; creating tension with detail -- Neural models; poetry; metaphor -- Cause and effect; literary versus mass-market storytelling -- Change is not enough -- Chapter 2: The flawed self. -- The flawed self; the theory of control -- Personality and plot -- Personality and setting -- Personality and point of view -- Cuture and character; western versus eastern story -- Anatomy of a flawed self; the ignition point -- Fictional memories; moral delusions; antagoinsts and moral idealism; antagonists and toxic self-esteem; the hero-maker narrative -- David and Goliath -- How flawed characters create meaning -- Chapter 3: The dramatic questions. -- Confabulation and the deluded character -- The two levels of story; how subconscious character struggle creates plot -- Modernist stories -- Wanting and needing -- Dialogue -- The roots of the dramatic question; social emotions; heroes and villains; moral outrage -- Status play -- King Lear; humiliation -- Stories as tribal propaganda -- Antiheroes; empathy -- Origin damage -- Chapter 4: Plots, endings and meaning. -- Goal directedness; video games; personal projects; eudaemonia; plots -- Plot as recipe versus plot as symphony of change -- The final battle -- Endings; control; the God moment -- Story as a simulacrum of consciousness; transportation -- The power of story -- The lesson of story -- The consolation of story -- Appendix: The sacred flaw approach.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Why stories make us human and how to tell them better. There have been many attempts to understand what makes a good story – but few have used a scientific approach.<br/>In this incisive, thought-provoking book, award-winning writer Will Storr demonstrates how master storytellers manipulate and compel us.<br/>Applying dazzling psychological research and cutting-edge neuroscience to the foundations of our myths and archetypes, he shows how we can use these tools to tell better stories – and make sense of our chaotic modern world.
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO
Nombre del programa M1 Finding Stories in Business
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Fiction
Subdivisión general Technique.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Narration (Rhetoric)
Subdivisión general Psychological aspects.
655 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--GÉNERO/FORMA
Datos o término principal de género/forma HOW TO WRITE ACADEMIC PAPERS IN ENGLISH
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación de Library of Congress
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Código de colección Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha Fecha del último préstamo
    Clasificación de Library of Congress     Core Textbooks TBS Barcelona TBS Barcelona 09/10/2023   PN3355 STO B02506 09/10/2023 1 09/10/2023 Book  
    Clasificación de Library of Congress     Core Textbooks TBS Barcelona TBS Barcelona 09/10/2023 1 PN3355 STO B02505 30/10/2024 2 09/10/2023 Book 28/10/2024

Powered by Koha