MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03137cam a22002657i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
20929242 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240716133658.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
181203s2019 enk b 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780008276973 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
English |
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
PN3355 |
Número de documento/Ítem |
.S87 2019 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Storr, Will, |
Término indicativo de función/relación |
author. |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The science of storytelling |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Will Storr. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
London : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
William Collins, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2019. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
272 pages ; |
Dimensiones |
21 cm |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references and index. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Chapter 1: Creating a world. -- Where does a story begin? -- Moments of change; the control-seeking brain -- Curiosity -- The model-making brain; how we read; grammar; filmic word order; simplicity; active versus passive language; specific detail; show-not-tell -- World-making in fantasy and science fiction -- The domesticated brain; theory of mind in animism and religion; how theory-of-mind mistakes create drama -- Salience; creating tension with detail -- Neural models; poetry; metaphor -- Cause and effect; literary versus mass-market storytelling -- Change is not enough -- Chapter 2: The flawed self. -- The flawed self; the theory of control -- Personality and plot -- Personality and setting -- Personality and point of view -- Cuture and character; western versus eastern story -- Anatomy of a flawed self; the ignition point -- Fictional memories; moral delusions; antagoinsts and moral idealism; antagonists and toxic self-esteem; the hero-maker narrative -- David and Goliath -- How flawed characters create meaning -- Chapter 3: The dramatic questions. -- Confabulation and the deluded character -- The two levels of story; how subconscious character struggle creates plot -- Modernist stories -- Wanting and needing -- Dialogue -- The roots of the dramatic question; social emotions; heroes and villains; moral outrage -- Status play -- King Lear; humiliation -- Stories as tribal propaganda -- Antiheroes; empathy -- Origin damage -- Chapter 4: Plots, endings and meaning. -- Goal directedness; video games; personal projects; eudaemonia; plots -- Plot as recipe versus plot as symphony of change -- The final battle -- Endings; control; the God moment -- Story as a simulacrum of consciousness; transportation -- The power of story -- The lesson of story -- The consolation of story -- Appendix: The sacred flaw approach. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Why stories make us human and how to tell them better. There have been many attempts to understand what makes a good story – but few have used a scientific approach.<br/>In this incisive, thought-provoking book, award-winning writer Will Storr demonstrates how master storytellers manipulate and compel us.<br/>Applying dazzling psychological research and cutting-edge neuroscience to the foundations of our myths and archetypes, he shows how we can use these tools to tell better stories – and make sense of our chaotic modern world. |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
M1 Finding Stories in Business |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Fiction |
Subdivisión general |
Technique. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Narration (Rhetoric) |
Subdivisión general |
Psychological aspects. |
655 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--GÉNERO/FORMA |
Datos o término principal de género/forma |
HOW TO WRITE ACADEMIC PAPERS IN ENGLISH |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |