MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03266cam a2200265 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
Rebiun23786999 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
180406s2018||||uk grb 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781526122094 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781526122100 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
ABES |
Lengua de catalogación |
fre |
Normas de descripción |
AFNOR |
Centro/agencia modificador |
UNAV |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
English |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
European fashion |
Resto del título |
: the creation of a global industry |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ edited by Regina Lee Blaszczyk and Veronique Pouillard |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Manchester : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Manchester University Press, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2018 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxi, 319 p. : |
Otras características físicas |
il. ; |
Dimensiones |
24 cm |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Studies in Design and Material Culture |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Index and bibliography. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
1 Fashion as enterprise - Regina Lee Blaszczyk and Véronique Pouillard - <br/>Part I: Reinventing Paris fashion - <br/>2 Recasting Paris fashion: haute couture and design management in the postwar era - Véronique Pouillard - <br/>3 LVMH: storytelling and organizing creativity in luxury and fashion - Pierre-Yves Donzé and Ben Wubs - <br/>4 Reawakening the 'sleeping beauties' of haute couture: the case of Guy and Arnaud de Lummen - Johanna Zanon - <br/>Part II: International connections and the role of retailers - <br/>5 Buying abroad, selling in Paris: the 1953 Italian fair at Galeries Lafayette - Florence Brachet Champsaur - <br/>6 Anonymous tastemakers: the role of American buyers in establishing an Italian fashion industry, 1950-55 - Sonnet Stanfill - <br/>7 The rise and fall of European fashion at Filene's in Boston - Regina Lee Blaszczyk - <br/>8 H&M: how Swedish entrepreneurial culture and social values created fashion for everyone - Ingrid Giertz-Mårtenson - <br/>Part III: European fashion on the periphery - <br/>9 Competitiveness of the Japanese denim and jeans industry: the cases of Kaihara and Japan Blue, 1970-2015 - Rika Fujioka and Ben Wubs - <br/>10 Rhythms of production in Scottish textiles and fashion - Shiona Chillas, Melinda Grewar, and Barbara Townley - <br/>11 The 'ethical sell' in the Indian luxury fashion business - Tereza Kuldova - <br/>12 A bag of remembrance: a cultural biography of Red-White-Blue, from Hong Kong to Louis Vuitton - Wessie Ling. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
The period since 1945 has been a transformative era for the fashion industry. Over the course of seventy years, the fashion world has moved from celebrating the craftsmanship of haute couture to revelling in ever-changing fast-fashion. This volume examines the transition from the old system to the new in a series of case studies grouped around three major themes. Part I focuses on Paris as a creative hub, aiming to understand how the birthplace of haute couture adapted to late-twentieth-century developments. Part II considers the retailer's role in shaping taste, responding to consumer expectations and disseminating fashion merchandise. Part III looks to alternative visions of the European fashion system that have appeared in unexpected places. The volume is highly interdisciplinary, covering design history, cultural anthropology, ethnography, management studies and the cultural history of business -- Presentación del editor |
650 00 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Fashion design |
Subdivisión general |
Marketing |
9 (RLIN) |
9177 |
650 00 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Fashion Retailing |
9 (RLIN) |
13765 |
651 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--NOMBRE GEOGRÁFICO |
Nombre geográfico |
Europe |
9 (RLIN) |
22346 |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Blaszczyk, Regina Lee |
700 1# - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Pouillard, Veronique ( |
Fechas asociadas al nombre |
1976-) |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación Decimal Dewey |