Digital transformation in the cultural and creative industries (Record no. 3518)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03355cam a22002298i 4500
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 200729s2021 enk b 001 0 eng
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2020031095
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780367351151
Información calificativa (hbk)
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
ISBN cancelado o inválido 9780429329852
Información calificativa (ebk)
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro/agencia transcriptor TBS
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación HD9999.C9472
Número de documento/Ítem D534 2021
082 00 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de clasificación 384
Número de edición 23
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente English
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Digital transformation in the cultural and creative industries
Resto del título : production, consumption and entrepreneurship in the digital and sharing economy
Mención de responsabilidad, etc. / edited by Marta Massi, Marilena Vecco and Yi Lin.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xviii, 276 pages :
Otras características físicas illustrations (black and white) ;
Dimensiones 24 cm
490 ## - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Routledge research in the creative and cultural industries
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Foreword / (William J. Byrnes) | <br/>1. Digital Transformation in the Cultural and Creative Sectors / (Marta Massi, Marilena Vecco & Yi Lin) | <br/>Part 1: Museums | <br/>2. The Impact of Technology on Visitor Immersion in Art Exhibitions / (Antonella Carù, Piergiacomo Mion Dalle Carbonare, Maria Carmela Ostillio and Chiara Piancatelli) | <br/>3. From the Artwork to the Museum / (Elena Di Raddo) | <br/>4. Museums and the Digital Revolution / (Ludovico Solima) | <br/>5. The Changing Face of Museum Tour Guides / (Luca Pirolo & Luigi Nasta) | <br/>Part 2: Cultural Heritage | <br/>6. Are Investments in the Digital Transformation of Cultural Heritage Effective? / (Marilena Vecco and Andrej Srakar) | <br/>7. Crowdsourcing the Digital Transformation of Heritage / (Trilce Navarrete) | <br/>Part 3: Creative Industries | <br/>8. Digital Music (R)evolution / (Lorenzo Mizzau) | <br/>9. Digital Participation and Audience Enlargement in Classical and Popular Music in Spain / (Juan D. Montoro-Pons and Manuel Cuadrado-Garcia) | <br/>10. Has Digital Transformation Impacted Gender Imbalance in Italian cinema? / (Mariagrazia Fanchi and Matteo Tarantino) | <br/>11. Heritage, Luxury Fashion Brands and Digital Storytelling / (Giada Mainolfi) | <br/>Part 4: Digital Tools for the Arts | <br/>12. Cultural Heritage on Social Media / (Lala Hu and Mirko Olivieri) | <br/>13. Digital Workers, Wellbeing and Networking / (Grant Hall, Raman Voranau & Ruth Rentschler) | <br/>14. The Impact of Digital Transformation on Fundraising for the Arts / (Alex Turrini, B. Kathleen Gallagher and Marta Massi) | <br/>Afterword / (François Colbert)<br/>
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This research-based book investigates the effects of digital transformation on the cultural and creative sectors. Through cases and examples, the book examines how artists and art institutions are facing the challenges posed by digital transformation, highlighting both positive and negative effects of the phenomenon. With contributions from an international range of scholars, the book examines how digital transformation is changing the way the arts are produced and consumed. As relative late adopters of digital technologies, the arts organizations are shown to be struggling to adapt, as issues of authenticity, legitimacy, control, trust, and co-creation arise. Leveraging a variety of research approaches, the book identifies managerial implications to render a collection that is valuable reading for scholars involved with arts and culture management, the creative industries and digital transformation more broadly.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Cultural industries Technological innovations
9 (RLIN) 22327
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Digital media Technological innovations
9 (RLIN) 22328
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación de Library of Congress
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     TBS Barcelona TBS Barcelona 28/03/2023   HD9999.C9472 MAS B04199 28/03/2023 28/03/2023 Book

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