Trust me, I'm lying (Record no. 3469)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03511cam a2200277 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 6507189
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control CaAEU
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240514113159.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 140313s2013 enk 001 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781591846284
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen UKMGB
Lengua de catalogación eng
Centro/agencia transcriptor UKMGB
Centro/agencia modificador OCLCO
-- CNCEN
-- YDXCP
-- BDX
-- AEU
-- AVC
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente eng
050 #4 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación HF5415
Número de documento/Ítem .H65 2013
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Holiday, Ryan
9 (RLIN) 5868
Término indicativo de función/relación author
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Trust me, I'm lying
Resto del título : confessions of a media manipulator
Mención de responsabilidad, etc. / Ryan Holiday.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. New York, NY :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Portfolio/Penguin,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2013.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvii, 325 pages :
Otras características físicas illustrations (black and white) ;
Dimensiones 22 cm.
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Includes bibliographical references and index.
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Blogs make the news — How to turn nothing into something in three way-too easy steps — Blogs as a business : a brief overview — Tactic #1: bloggers are poor, help pay their bills — Tactic #2: tell them what they want to hear — Tactic #3: give them what spreads, not what's good — Tactic # 4: help them trick their readers — Tactic #5: sell them something they can sell (exploit the one-off problem) — Tactic #6: make it all about the headline — Tactic #7: kill 'em with pageview kindness — Tactic #8: use the technology against itself — Tactic #9: just make stuff up (everyone else is doing it) — The monster attacks : what blogs mean — Irin Carmon, the daily show, and me: the perfect storm of how toxic blogging can be — There are others : the manipulator hall of fame — Cute but evil : online entertainment tactics that drug you & i — The link economy : the leveraged illusion of sourcing — Extortion via the web : facing the online shakedown — The iterative hustle : online journalism's bogus philosophy — The myth of corrections — Cheering on our own deception — The dark side of snark : when internet humor attacks — The 21st century degradation ceremony : blogs as machines of hatred and punishment — Welcome to unreality — How to read a blog : an update on account of all the lies — Conclusion.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Trust Me, I’m Lying was the first book to blow the lid off the speed and force at which rumors travel online—and get "traded up" the media ecosystem until they become real headlines and generate real responses in the real world. The culprit? Marketers and professional media manipulators, encouraged by the toxic economics of the news business.<br/> <br/>Whenever you see a malicious online rumor costs a company millions, politically motivated fake news driving elections, a product or celebrity zooming from total obscurity to viral sensation, or anonymously sourced articles becoming national conversation, someone is behind it. Often someone like Ryan Holiday.<br/> <br/>As he explains, “I wrote this book to explain how media manipulators work, how to spot their fingerprints, how to fight them, and how (if you must) to emulate their tactics. Why am I giving away these secrets? Because I’m tired of a world where trolls hijack debates, marketers help write the news, opinion masquerades as fact, algorithms drive everything to extremes, and no one is accountable for any of it. I’m pulling back the curtain because it’s time the public understands how things really work. What you choose to do with this information is up to you.”
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Marketing
Subdivisión general Blogs
9 (RLIN) 5352
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Public relations
Subdivisión general Blogs
9 (RLIN) 23524
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Social media
Subdivisión general Economic aspects
9 (RLIN) 5351
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO
Término no controlado Bibliography B3 ELEC - Communicating for Influence
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación de Library of Congress
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     TBS Barcelona TBS Barcelona 24/03/2023   HF5415 HOL B04496 24/03/2023 24/03/2023 Recommended bibliography book

Powered by Koha