Sustainable marketing of cultural and heritage tourism (Record no. 3279)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03020nam a2200301Ia 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 3445
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 230305s2010 xx 000 0 und d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781138880733
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA
Código de área geográfica en_UK
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente eng
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Sustainable marketing of cultural and heritage tourism
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc.
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2010
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvii, 338 pages : illustrations ; 24 cm
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato 1 Marketing of Heritage Tourism; 2 Setting a Sustainability Stage for Heritage Tourism; 3 Strategic Sustainable Heritage Tourism Marketing Model; 4 Museums; 5 Historic House Museums; 6 Heritage Hotels and Resorts; 7 Heritage Festivals; 8 Heritage Tourism Merchandise; 9 Future of Sustainable Marketing: Contemplation and Challenges;
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Cultural attractions play an important role in tourism at all levels, and attract huge numbers of tourists interested in heritage and the arts. Cultural Heritage Tourism has positive economic and social impacts but can also have negative impacts on communities and regions. This book draws together and links ideas of tourism from sustainable marketing perspectives and embeds it within a heritage management setting. Through a discussion and analysis of existing literature and practices this book aims to propose a marketing strategy framework grounded in sustainable principles that can be used to sustain and preserve the authenticity of cultural heritage for future generations, whilst appealing to the suppliers, the regulators, and the consumers. ; ; The book first explains the dynamics of cultural heritage with its authenticity underpinnings, marketing, and tourism, and proposes a strategic praxis drawn from core sustainable principles. This is followed by a pragmatic examination of the proposed framework from the shaper's (provider's) perspective. The material presented in this book is not merely an agglomeration of documented secondary research, but the theoretical concepts are grounded in empirical research and interactive discussions with students and the travel and tourism industry. A variety of heritage institutions across the globe are used as starting points to test the applicability of the proposed paradigm: these include museums, historic house museums, heritage hotels/resorts, festivals, and heritage merchandize. ; ; This is a timely offering to a growing and vibrant area of research; what is most pertinent is that it is a thorough and fresh take on the topic with primary research included. It will find a place in student materials for a variety of courses and it should be read by practicing academics and researchers.
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME
Título uniforme CLASS G - GEOGRAPHY, ANTHROPOLOGY, RECREATION
9 (RLIN) 1117
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Heritage tourism
9 (RLIN) 12781
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Tourism
Subdivisión general Marketing
9 (RLIN) 5624
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Sustainable development
9 (RLIN) 6723
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Cultural property
Subdivisión general Repatriation
9 (RLIN) 14139
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Deepak, Chhabra
Término indicativo de función/relación Autor
9 (RLIN) 14140
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN)
a 1671
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN)
a m
912 ## -
-- 2010-01-01
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Código de la institución [OBSOLETO] 1
953 ## -
-- 2022-11-14 13:26:30
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
        TBS Barcelona TBS Barcelona Libre acceso 14/11/2022   G156.5 DEE B04159 14/11/2022 05/03/2023 Book

Powered by Koha