Predictably irrational (Record no. 3191)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03269nam a2200373Ia 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 3357
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 230305s2009 xx 000 0 und d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780007256532
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA
Código de área geográfica en_UK
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente eng
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Predictably irrational
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc.
Nombre del editor, distribuidor, etc. Harper,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2009
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxxii, 352 pages ; 20 cm
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general the hidden forces that shape our decisions
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Ch. 1. The truth about relativity : why everything is relative, even when it shouldn't be --
Mención de responsabilidad Ch. 2. The fallacy of supply and demand : why the price of pearls, and everything else, is up in the air ----
-- Ch. 3. The cost of zero cost : why we often pay too much when we pay nothing ----
-- Ch. 4. The cost of social norms : why we are happy to do things, but not when we are paid to do them ----
-- Ch. 5. The influence of arousal : why hot is much hotter than we realize ----
-- Ch. 6. The problem of procrastination and self-control : why we can't make ourselves do what we want to do ----
-- Ch. 7. The high price of ownership : why we overvalue what we have ----
-- Ch. 8. Keeping doors open : why options distract us from our main objective ----
-- Ch. 9. The effect of expectations : why the mind gets what it expects ----
-- Ch. 10. The power of price : why a 50-cent aspirin can do what a penny aspirin can't ----
-- Ch. 11. The context of our character, part I : why we are dishonest, and what we can do about it ----
-- Ch. 12. The context of our character, part II : why dealing with cash makes us more honest ----
-- Ch. 13. Beer and free lunches : what is behavioral economics, and where are the free lunches?--
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Why do smart people make irrational decisions every day? The answers will surprise you. Predictably Irrational is an intriguing, witty and utterly original look at why we all make illogical decisions. ; Why can a 50p aspirin do what a 5p aspirin can´t? If an item is 'free' it must be a bargain, right? Why is everything relative, even when it shouldn´t be? How do our expectations influence our actual opinions and decisions? ; ; In this astounding book, behavioural economist Dan Ariely cuts to the heart of our strange behaviour, demonstrating how irrationality often supplants rational thought and that the reason for this is embedded in the very structure of our minds. ; ; Predicatably Irrational brilliantly blends everyday experiences with a series of illuminating and often surprising experiments, that will change your understanding of human behaviour. And, by recognising these patterns, Ariely shows that we can make better decisions in business, in matters of collective welfare, and in our everyday lives from drinking coffee to losing weight, buying a car to choosing a romantic partner.
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME
Título uniforme BF PSYCHOLOGY
9 (RLIN) 7
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumer behavior
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumer behavior
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumer behavior
Subdivisión general Psychological aspects
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumer behavior
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumer behavior
9 (RLIN) 997
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumer behavior
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumer behavior
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumer behavior
655 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--GÉNERO/FORMA
Datos o término principal de género/forma Consumer behavior -- Textbooks
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Ariely, Dan
Término indicativo de función/relación Autor
9 (RLIN) 11213
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN)
a 705
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN)
a m
912 ## -
-- 2009-01-01
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Código de la institución [OBSOLETO] 1
953 ## -
-- 2022-06-02 11:23:30

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