MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02687nam a2200265Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
3336 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2021 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780367901288 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
en_UK |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HD9940.A2 |
Número de documento/Ítem |
S78 2021 |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Storytelling in luxury fashion : brands, visual cultures, and technologies |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ edited by Amanda Sikarskie. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
New York, NY : Routledge, 2021. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xv, 193 pages : illustrations, portraits (black and white) ; 26 cm. |
490 ## - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Routledge research in design studies. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references and index. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Pt. 1. Brands — 1. Picture perfect : Hermes, its silk scarves, and twenty-first-century experiential events — 2. The good, the bad, and the ugly : Dolce and Gabbana and narratives of heritage and national identity — 3. Gucci beauty, Nur Jahan, and the mining of the history of art for global beauty icons for the twenty-first century — Pt. 2. Visual cultures — 4. The exotic as luxury: visual narrative advertisements of Indian luxury goods on Instagram — 5. "Terrain of every hue": locating the luxury knitwear trade in Scotland’s landscapes — 6. Stories of Turkish cultural heritage motifs subject to digital marketing in fashion — 7. Louboutin's red : using color to connect France’s past and present — 8. Japan's fashion subculture : Lolita, from cuteness to feminist revolution and escapism — Pt. 3. Spaces and technologies — 9. Constructing an affective retail space : bodily engagement with a luxury fashion brand through spatial and heritage storytelling — 10. New old stories : the temporal landscape in Fortnum and Mason's digital heritage storytelling. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
This book examines the ways in which luxury fashion brands use their heritage in their digital storytelling and marketing. With essays from authors in China and Macau, India, Romania, Turkey, the United Kingdom, and the United States, covering British, Chinese, French, Japanese, Indian, Italian, and Turkish brands, this truly global collection is the first book of its kind devoted solely to the emerging study of digital heritage storytelling. This method is a hugely important factor in the marketing of luxury brands, and has yet to be studied comprehensively. The book will be of interest to scholars working in fashion studies, fashion history, design history, design studies, digital humanities, and fashion marketing. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Fashion merchandising |
9 (RLIN) |
8540 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Luxuries |
Subdivisión general |
Marketing |
9 (RLIN) |
7147 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Branding (Marketing) |
9 (RLIN) |
6284 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Sikarskie, Amanda Grace |
Fechas asociadas al nombre |
1982- |
Término indicativo de función/relación |
editor |
9 (RLIN) |
13785 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |