MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02258nam a2200265Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
3315 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2020 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781474246033 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
en_UK |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HB841 |
Número de documento/Ítem |
.A76 2020 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Armitage, John |
9 (RLIN) |
10875 |
Término indicativo de función/relación |
author |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Luxury and visual culture |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ John Armitage. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
London ; New York, NY : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Bloomsbury Visual Arts, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2020. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
vii, 238 pages : illustrations, portraits (black and white) ; 24 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references (pages 219-226) and index. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Introduction — Visual Culture — Luxury and Visual Culture — Luxury and Fashion — Luxury and Art — Luxury and Photography — Luxury and Cinema — Luxury and Television — Luxury and Social Media — Conclusion — References— Index. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
From couture fashion to opulent perfumes and decadent food, the luxury goods and services industry has grown at an unprecedented rate even in the context of a global recession. But in contemporary digital culture does luxury still reside in material things, or rather the look of things? In this first study of luxury through the lens of visual culture, Armitage argues that luxury is undergoing a shift from material culture to the immaterial culture of the visual, offering new forms of luxury engagement and unparalleled levels of pleasure never before offered to the senses. Calling for a new understanding of luxury in the changing visual landscape of contemporary society, Luxury and Visual Culture embraces an extraordinary range of cultural forms, including fashion, photography, social media, television, and art. From the masterpieces of Damien Hirst and Jeff Koons, to Richard Avedon's photography and Louis Vuitton's Flagship stores, the book explores key issues of globalization, digitization, consumer identity, "mass" luxury, and the role of art. This text is ideal for all students of contemporary luxury studies, as well as scholars and researchers in the field of visual culture. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Luxury |
Subdivisión general |
Social aspects |
9 (RLIN) |
9583 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Art and society |
9 (RLIN) |
13705 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumption (Economics) |
9 (RLIN) |
9134 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Corporate culture |
9 (RLIN) |
5314 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |