The cultural industries (Record no. 3111)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03392nam a22002655i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 20489679
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240424140146.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 180509s2018 cau 000 0 eng
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2018943913
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781526424105
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen DLC
Lengua de catalogación eng
Normas de descripción rda
Centro/agencia transcriptor DLC
042 ## - CÓDIGO DE AUTENTICACIÓN
Código de autenticación pcc
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente English
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Hesmondhalgh, David.
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The cultural industries
Mención de responsabilidad, etc. / David Hesmondhalgh.
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 4th ed.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Thousand Oaks, CA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante SAGE Publications,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2019
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxvii, 540 pages : illustrations
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato PART ONE: INTRODUCING THE CULTURAL INDUSTRIES — <br/>Chapter 1 Change and Continuity, Power and Creativity — <br/>Chapter 2 The Cultural Industries Approach: Distinctive Features of Culture-Producing Businesses — <br/>PART TWO: ANALYTICAL FRAMEWORKS — <br/>Chapter 3 Theories of Culture, Theories of Cultural Production — <br/>Chapter 4 Cultural Industries in the Twentieth Century: The Key Features — <br/>Chapter 5 Why the Cultural Industries Began to Change in the 1980s — <br/>PART THREE: POLICY CHANGE — <br/>Chapter 6 Policy Change in Media and Telecommunications: Marketisation and Copyright — <br/>Chapter 7 Cultural Policy: Creative Cities, Creative Industries, Creative Economies — <br/>PART FOUR: CHANGE AND CONTINUITY IN THE CULTURAL INDUSTRIES, 1990-2017 — <br/>Chapter 8 Ownership (1): Concentration, Conglomeration and Corporate Power, 1980-2010 — <br/>Chapter 9 Ownership (2): Concentration, Conglomeration and Corporate Power, 2010 onwards — <br/>Chapter 10 How the Claims of Digital Optimists were Contradicted by the Rise of Digital Culture — <br/>Chapter 11 The Effects of Digital Networks on Individual Industries — <br/>Chapter 12 Creativity, Commerce and Organisation — <br/>Chapter 13 Working Conditions and Inequalities in the Cultural Industries — <br/>Chapter 14 Internationalisation: Neither Globalisation nor Cultural Imperialism — <br/>Chapter 15 Texts: Diversity, Quality and Social Justice — <br/>Chapter 16 Conclusions: A New Era in Cultural Production?
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. An undisputed classic, the Fourth Edition of this bestselling media studies text offers an unparalleled analysis of the cultural industries. <br/><br/>Bringing together a huge range of research, theory and key concepts, David Hesmondhalgh provides an accessible yet critical exploration of cultural production and consumption in the global media landscape. <br/><br/>This new edition: <br/>Analyses the influence of IT and tech companies like Google, Apple, Amazon and Facebook on the cultural industries — <br/>Discusses the impact of digital technologies on industries such as music, TV, newspapers, books and digital games — <br/>Explores the effects of digitalisation on culture, discussing critical issues like participation, power, commercialism, surveillance, and labour.<br/><br/>Examines the changing conceptions of audiences, and the increasing influence of market research, audience tracking and advertising.<br/><br/>As one of the most read, most studied and most cited books in the field, this Fourth Edition is an essential resource for students and researchers of media and communication studies, the cultural and creative industries, cultural studies and the sociology of the media.<br/>
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Cultural industries
9 (RLIN) 12178
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Mass media Influence
9 (RLIN) 4308
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Cultural industries
Subdivisión general Social aspects
9 (RLIN) 22666
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación de Library of Congress
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     TBS Barcelona TBS Barcelona Libre acceso 15/02/2024   HM621 HES B05261 15/02/2024 1 15/02/2024 Book

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