MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
01845nam a2200289Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
3190 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s1997 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781567200638 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
en_UK |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HF5822 |
Número de documento/Ítem |
.P49 1997 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Phillips, Michael J. |
9 (RLIN) |
22225 |
Término indicativo de función/relación |
author |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Ethics and manipulation in advertising |
Resto del título |
: answering a flawed indictment |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Michael J. Phillips. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Westport, CT : Quorum, 1997. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
x, 207 p. |
Dimensiones |
24 cm. |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
answering a flawed indictment |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references (p. [197]-203) and index. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
For more than 50 years the critics of advertising have argued that advertising is bad because it manipulates, and that it must be reined in by political controls. Not so, argues Michael Phillips. If advertising really were as successful in manipulating consumers as its critics claim, it almost certainly would be unethical and probably should be controlled but it's not that effective. A growing body of empirical evidence now affirms that the enemies of advertising vastly overrate its power. Thus, the ethical case against manipulative advertising collapses, and with it goes much if not all of a statist political agenda that in Phillips's opinion is the real inspiration for the indictment. A closely reasoned, highly informative, provocative search for an understanding of advertising's efficacy and its morality, intended for professionals, academics, and informed readers alike. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
Subdivisión general |
Psychological aspects |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
Subdivisión general |
Moral and ethical aspects |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
9 (RLIN) |
997 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Bibliography B3 ELEC - Communicating for Influence |
655 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--GÉNERO/FORMA |
Datos o término principal de género/forma |
Consumer behavior -- Textbooks |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |