MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02042nam a2200289Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
3162 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s1999 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780688151607 |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
en_UK |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
245 #4 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The end of fashion |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
|
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
William Morrow, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
1999 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xii, 320 p. |
Dimensiones |
25 cm. |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
the mass marketing of the clothing business |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Includes bibliographical references and index. |
Mención de responsabilidad |
TOC:-- |
-- |
Introduction: What happened to fashion?-- |
-- |
Chapter 1: Paris: the beginning and the end of fashion-- |
-- |
Chapter 2: Fashioning a makeover for Emanuel Ungaro-- |
-- |
Chapter 3: Bound for old glory: Ralph Lauren and Tommy Hilfiger-- |
-- |
Chapter 4: What becomes a legend most? When Giorgio Armani takes Hollywood-- |
-- |
Chapter 5: Giving the lady what she wants: the new Marshall Field's-- |
-- |
Chapter 6: Gored in a bull market: when Donna Karan went to Wall Street-- |
-- |
Chapter 7: Outside of the box: Zoran-- |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
The time when 'fashion' was defined by French designers whose clothes could be afforded only by elite has ended. Now designers take their cues from mainstream consumers and creativity is channeled more into mass-marketing clothes than into designing them. Indeed, one need look no further than the Gap to see proof of this. In The End of Fashion, Wall Street Journal, reporter Teri Agins astutely explores this seminal change, laying bare all aspects of the fashion industry from manufacturing, retailing, anmd licensing to image making and financing. Here as well are fascinating insider vignettes that show Donna Karan fighting with financiers,the rivalry between Ralph Lauren and Tommy Hilfiger, and the commitment to haute conture that sent Isaac Mizrahi's business spiraling. |
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
HD INDUSTRIES. LAND USE. LABOR |
9 (RLIN) |
37 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Clothing trade |
9 (RLIN) |
8544 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Clothing and dress |
Subdivisión general |
Marketing |
9 (RLIN) |
11576 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Agins, Teri |
Término indicativo de función/relación |
Autor |
9 (RLIN) |
13146 |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
460 |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
m |
912 ## - |
-- |
1999-01-01 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Código de la institución [OBSOLETO] |
1 |
953 ## - |
-- |
2022-01-21 12:07:11 |