Cultural tourism (Record no. 2915)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03557nam a2200337Ia 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 3058
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 230305s2020 xx 000 0 und d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780367229016
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA
Código de área geográfica en_UK
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente eng
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Cultural tourism
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición Third edition
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc.
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2020
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 321 p.
Otras características físicas il.
Dimensiones 25 cm.
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Includes bibliographical references and index.
Mención de responsabilidad Part A Setting the context --
-- 1 Introduction: defining cultural tourism --
-- 2 Challenges in achieving sustainable cultural tourism --
-- 3 Issues, benefits, risks and costs --
-- --
-- Part B Cultural Assets--
-- 4 Cultural heritage management principles and practice (with special reference to World Heritage)--
-- 5 Tangible cultural heritage--
-- 6 Intangible cultural heritage and creative arts--
-- --
-- Part C Tourism, the tourist and stakeholders--
-- 7 How tourism works--
-- 8 The cultural tourism market: a cultural tourism typology--
-- 9 Tourism attraction system, markers and gatekeepers--
-- --
-- Part D Products--
-- 10 Cultural tourism products--
-- 11 Assessing product potential--
-- 12 Market Appeal/Robusticity Matrix: a site specific auditing tool--
-- --
-- Part E Operationalization--
-- 13 Framework for understanding what is necessary for a successful attraction--
-- 14 Applying planning and management frameworks--
-- 15 Experience creation--
-- Epilogue--
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Cultural Tourism remains the only book to bridge the gap between cultural tourism and cultural and heritage management. The first edition illustrated how heritage and tourism goals can be integrated in a management and marketing framework to produce sustainable cultural tourism. The current edition takes this further to base the discussion of cultural tourism in the theory and practice of cultural and heritage management (CM and CHM), under the understanding that for tourism to thrive, a balanced approach to the resource base it uses must be maintained. An 'umbrella approach' to cultural tourism represents a unique feature of the book, proposing solutions to achieve an optimal outcome for all sectors. ; ; Reflecting the many important developments in the field this new edition has been completely revised and updated in the following ways: ; New content on increasingly relevant topics including sustainability, climate change, the threat of de-globalization, overtourism and social media. ; New sections on experience creation, accessibility and inclusivity, as well as expanded material on creative industries and new management challenges. ; New international case studies and tried-and-tested assignment exercises have been added to every chapter. ; ; Written by experts in both tourism and cultural heritage management, this book will enable professionals and students to gain a better understanding of their own and each other's roles in achieving sustainable cultural tourism. It provides a blueprint for producing top-quality, long-term cultural tourism products.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Procedencia (VM) [OBSOLETO] Preview available on publisher's website.
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME
Título uniforme CLASS G - GEOGRAPHY, ANTHROPOLOGY, RECREATION
9 (RLIN) 1117
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Heritage tourism
9 (RLIN) 12781
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Tourism
Subdivisión general Management
9 (RLIN) 12886
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Du Cros, Hilary,
Término indicativo de función/relación Author
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona McKercher, Bob
Término indicativo de función/relación Author
9 (RLIN) 12885
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="https://www.routledge.com/Cultural-Tourism/Cros-McKercher/p/book/9780367229016">https://www.routledge.com/Cultural-Tourism/Cros-McKercher/p/book/9780367229016</a>
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN)
a 1554
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN)
a m
911 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA-NOMBRE DE CONFERENCIA O REUNIÓN/CONGRESO [LOCAL, CANADÁ]
Nombre de congreso/reunión o jurisdicción como elemento de entrada https://biblioteca.tbs-education.es/portadas/9780429277498.jpg
912 ## -
-- 2020-01-01
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Código de la institución [OBSOLETO] 1
953 ## -
-- 2021-09-07 10:09:58
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
        TBS Barcelona TBS Barcelona Libre acceso 16/11/2021   G156.5.H47 DUC B03608 16/11/2021 05/03/2023 Book

Powered by Koha