MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03049pam a2200313 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
990218281250107026 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UkOxU |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240919173203.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
190110s2020 njuab b 001|0|eng|d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781292313733 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
(UkOxU)021828125 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
(UkOxU)021828125BIB01 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
(Uk)019220136 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
StDuBDS |
Lengua de catalogación |
eng |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia transcriptor |
StDuBDS |
Centro/agencia modificador |
Uk |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HD62.4 |
Número de documento/Ítem |
.G74 2020 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Griffin, Ricky W. |
Término indicativo de función/relación |
author |
9 (RLIN) |
21460 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
International business |
Resto del título |
: a managerial perspective |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Ricky W. Griffin, Michael W. Pustay. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
Ninth edition ; |
Resto de la mención de edición |
Global edition. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Harlow, England : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Pearson Education, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2020. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
619 pages : |
Otras características físicas |
illustrations (color), maps (color) ; |
Dimensiones |
28 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references and indexes. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
pt. 1 . The world’s marketplaces — 1. An overview of international business — 2. Global marketplaces and business centers — 3. Legal, technological, accounting, and political environments — 4. The role of culture — 5. Ethics and social responsibility in international business — pt. 2 . The international environment — 6. International trade and investment — 7. The international monetary system and the balance of payments — 8. Foreign exchange and international financial markets — 9. Formulation of national trade policies — 10. International cooperation among nations — pt. 3 . Managing international business — 11. International strategic management — 12. Strategies for analyzing and entering foreign markets — 13. International strategic alliances — 14. International organization design and control — 15. Leadership and employee behavior in international business — pt. 4 . Managing international business operations — 16. International marketing — 17. International operations management — 18. International financial management — 19. International human resource management and labor relations. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
For courses in international business.<br/>Successfully prepare students for the international marketplace International Business illustrates how successful managers must function in a competitive world. Packed with current examples that reflect the vibrancy of the international business field, this student-friendly text offers a managerial approach that keeps an emphasis on skills' development, emerging markets, and geographical literacy. It also greatly emphasizes cultural literacy and gives students the tools to effectively communicate with foreign business representatives. The 9th Edition features new cases, boxes, and analyses reflecting the latest challenges and opportunities confronting international businesses, so students are prepared to successfully conduct business with organizations worldwide. |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
MSc International Business: Unit 3. International Business Development |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
International business enterprises |
Subdivisión general |
Management |
9 (RLIN) |
498 |
700 #0 - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Pustay, Michael W. |
Término indicativo de función/relación |
author |
9 (RLIN) |
22134 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |