Living it up (Record no. 2722)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 02098nam a2200289Ia 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 2857
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 230305s2003 xx 000 0 und d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780743245067
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro/agencia transcriptor TBS
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente eng
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA
Código de área geográfica en_UK
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Living it up
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Nombre del editor, distribuidor, etc. Simon & Schuster,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2003
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xiii, 306 pages : illustrations ; 22 cm
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general America's love affair with luxury
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Luxury isn't just for the rich, says James B. Twitchell. Today you don't need a six-figure income to wear pashmina, drink a limited-edition coffee at Starbucks, or drive a Mercedes home to collapse on the couch in front of a flat-screen plasma TV. In Living It Up, sharp-eyed consumer anthropologist Twitchell takes a witty and insightful look at luxury -- what it is, who defines it, and why we can't seem to get enough of it. ; ; In recent years, says Twitchell, luxury spending has grown much faster than overall spending -- and it continues to grow despite the economic recession. Luxury has become such a powerful marketing force that it cuts across every layer of society, spawning a magazine devoted to spas, cashmere bedspreads on sale at Kmart, and a dazzling array of bottled waters. ; ; Twitchell says that the democratization of luxury has had a unifying effect on culture. Luxury items tell a story that we want to identify with, and more people than ever aspire to the story of Ralph Lauren's Polo or Patek Philippe. Shopping itself is no longer a chore but a transcendent experience in which we shop not so much for goods as for an identity. ; ; Sharply observed and wickedly funny, Living It Up is a revealing and entertaining examination of why we are all part of the cult of luxury. ;
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME
Título uniforme HF COMMERCE
9 (RLIN) 14
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Consumers
Subdivisión general Psychology
9 (RLIN) 7445
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Luxuries
Subdivisión general Marketing
9 (RLIN) 7147
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO
Término no controlado Bibliography MSc - Fashion & Luxury Marketing Management: Luxury Brand Management
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO
Término no controlado Fashion & Luxury Collection
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Twitchell, James B.
Término indicativo de función/relación Author
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN)
a 351
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN)
a m
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Código de la institución [OBSOLETO] 1
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación Decimal Dewey
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     TBS Barcelona TBS Barcelona Libre acceso 22/09/2020   HF5415.32 TWI B01972 22/09/2020 05/03/2023 Recommended bibliography book

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