MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
04031nam a2200349Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
2513 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2004 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781403934727 |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
en_UK |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Creating value through international strategy |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
|
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Palgrave Macmillan, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2004 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxi, 263 p. : ill. ; 23 cm. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Introduction--A.Aribliogño, P.Ghemawat & J.E.Ricart |
Mención de responsabilidad |
Organizational Capabilities for Managing Global Co-Evolution--A.Lewin -- |
-- |
Part 1: Creating Value through International Expansion -- |
-- |
Introduction--J.Mair -- |
-- |
The Process of International Expansion in Knowledge-Intensive Settings--W.Kuemmerle -- |
-- |
Organizational and Interorganizational Effects on Corporate Expansion--X.Martin -- |
-- |
From 'Multilatinas' to Multinationals: Strategy and Structure in Latin American Operations--J.Martinez & J. de la Torre -- |
-- |
Part 2: Exploiting Location Advantage -- |
-- |
Introduction: C.Garcia-Pont -- |
-- |
Advantages in Internationalization: Firm, Location and Foreigness--A.Cuervo-Cazurra -- |
-- |
Chilean Foreigh Direct Investment Across Latin America: Do Alliances Add Value?--P.del Sol -- |
-- |
Explaining Outcomes in Competition Among Foreign Multinationals in a Focal Host Market--S.Rangan & D.Aldemir -- |
-- |
Part 3: Governance In Different Institutional Environments -- |
-- |
Introduction--J.M.Campa -- |
-- |
International Differences in the Size and Role of Corporate Headquarters--D.Collis, D.Young & M.Goold -- |
-- |
Can Foreign Firms Bond Themselves Effectively by Renting US Security Laws?--J.Siegel -- |
-- |
How Corporate Governance Systems Affect Globalization of European MNCs--G.Yip & R.Aguilera -- |
-- |
Corporate Stability and Economic Growth--B.Young, K.S.He & R.Morck -- |
-- |
Part 4: MNC and Organization -- |
-- |
Introduction--B.Cassiman -- |
-- |
Autonomy, Networking and Interunit Learning in a Model of MNC Subsidiary Innovation and Performance--T.Devinney, D.Midgley & S.Venaik -- |
-- |
Global Innovation Strategies on MNEs: Implications for Host Economies--R.Veugelers & F.Sanna-Randaccio -- |
-- |
Real Options and Multinational Corporations--J.Reuer & W.Tong -- |
-- |
Part 5: Global Alliances and Networks -- |
-- |
Introduction--A.Aribliogño -- |
-- |
Creation Value through Probing Using Minority and Majority International Joint Ventures--H.Barkema & D.Piaskowska -- |
-- |
The Impact of Interpersonal and Interorganizational Networds on Strategic Alliance Formation Process and Development--P.Olk Global Networks in Professional Services--P.Smith Ring -- |
-- |
Part 6: Internationalization in Corporate Strategy -- |
-- |
Introduction--J.E.Ricart -- |
-- |
Setting the Rhythm of Evolution: Managing the Paradox between Innovation and Order through Corporate Strategy--A.A.Caldart & J.E.Ricart -- |
-- |
Wireless Apostles and Emperors: Strategies for Domination in a High-Velocity Global Arena--M.Koza & S.Svejenova-- |
-- |
-- |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Everyday, more and more companies embark on international business. Through a collection of articles by leading scholars in International Business this book answers fundamental questions such as: How do companies create value through global strategy? What are the sources of value creation? How do companies organize themselves and manage the process of international expansion? How does location specificity matter in this process? Creating Value through Global Strategy will be of interest to academics and professionals in international business and management. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) |
Procedencia (VM) [OBSOLETO] |
Includes bibliographical references and index. ; |
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
HD INDUSTRIES. LAND USE. LABOR |
9 (RLIN) |
37 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
International business enterprises |
Subdivisión general |
Management |
9 (RLIN) |
498 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Strategic alliances (Business) |
9 (RLIN) |
5414 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Competition |
9 (RLIN) |
1642 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
|
9 (RLIN) |
12 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Ricard, Joan E. |
Término indicativo de función/relación |
Author |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Ghemawat, Pankaj |
Término indicativo de función/relación |
Director Científic |
9 (RLIN) |
5700 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Ariño, Africa |
Término indicativo de función/relación |
Director Científic |
9 (RLIN) |
11065 |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
485 |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
m |
911 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA-NOMBRE DE CONFERENCIA O REUNIÓN/CONGRESO [LOCAL, CANADÁ] |
Nombre de congreso/reunión o jurisdicción como elemento de entrada |
https://biblioteca.tbs-education.es/portadas/9781403934727.jpg |
912 ## - |
-- |
2004-01-01 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Código de la institución [OBSOLETO] |
1 |
953 ## - |
-- |
2019-04-12 17:56:46 |