MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02887nam a2200421Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
2495 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2016 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781785040207 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Grit |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Scribner, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2016 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xv, 333 pages : illustrations ; 24 cm |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
the power of passion and perseverance |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Part I. What grit is and why it matters : Showing up ; Distracted by talent ; Effort counts twice ; How gritty are you? ; Grit grows |
Mención de responsabilidad |
Part II. Growing grit from the inside out : Interest ; Practice ; Purpose ; Hope. |
-- |
Part III. Growing grit from the outside in : Parenting for grit ; The playing fields of grit ; A culture of grit ; Conclusion. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
'Why do some people succeed and others fail? Sharing new insights from her landmark research on grit, MacArthur genius grant recipient Angela Duckworth explains why talent is hardly a guarantor of success. Rather, other factors can be even more crucial, such as identifying our passions and following through on our commitments. Drawing on her own story as the daughter of a scientist who frequently bemoaned her lack of smarts, Duckworth describes her winding path through teaching, business consulting, and neuroscience, which led to the hypothesis that what really drives success is not 'genius' but a special blend of passion and long-term perseverance. As a professor at the University of Pennsylvania, Duckworth created her own 'character lab' and set out to test her theory. Here, she takes readers into the field to visit teachers working in some of the toughest schools, cadets struggling through their first days at West Point, and young finalists in the National Spelling Bee. Finally, she shares what she's learned from interviewing dozens of high achievers--from JP Morgan CEO Jamie Dimon to Bob Mankoff, cartoon editor of The New Yorker, to Seattle Seahawks Coach Pete Carroll. Grit is a book about what goes through your head when you fall down, and how that--not talent or luck--makes all the difference'-- provided by publisher. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) |
Procedencia (VM) [OBSOLETO] |
Includes bibliographical references (pages 285-322) and index. |
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
BF PSYCHOLOGY |
9 (RLIN) |
7 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Success |
9 (RLIN) |
6204 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Perseverance (Ethics) |
9 (RLIN) |
11006 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Expectation (Psychology) |
9 (RLIN) |
11007 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Diligence |
9 (RLIN) |
11008 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Perseverance (Ethics) |
9 (RLIN) |
11006 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
PSYCHOLOGY Personality. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Professional education |
9 (RLIN) |
11010 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Perseverance |
9 (RLIN) |
11011 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Expectation (Psychology) |
9 (RLIN) |
11007 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Psychology Personality |
9 (RLIN) |
11012 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Education Development. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Achievement |
9 (RLIN) |
10675 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Aspirations (Psychology) |
9 (RLIN) |
11014 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Volition |
9 (RLIN) |
11015 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Duckworth, Angela |
Término indicativo de función/relación |
Author |
9 (RLIN) |
11016 |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
501 |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
m |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Código de la institución [OBSOLETO] |
1 |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación Decimal Dewey |