MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03417nam a2200409Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
2432 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2013 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781847946249 |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
en_UK |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
245 #4 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The power of habit |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
|
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Random House, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2013 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xx, 371 p. : ill. ; 25 cm. |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
why we do what we do and how to change |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Prologue: The habit cure -- |
Mención de responsabilidad |
The habit loop: How habits work ---- |
-- |
The craving brain: How to create new habits ---- |
-- |
The golden rule of habit change: Why transformation occurs ---- |
-- |
Keystone habits, or The ballad of Paul O'Neill: Which habits matter most ---- |
-- |
Starbucks and the habit of success: When willpower becomes automatic ---- |
-- |
The power of a crisis: How leaders create habits through accident and design ---- |
-- |
How Target knows what you want before you do: When companies predict (and manipulate) habits ---- |
-- |
Saddleback Church and the Montgomery Bus Boycott: How movements happen ---- |
-- |
The neurology of free will : Are we responsible for our habits? ---- |
-- |
Appendix: A reader's guide to using these ideas.-- |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
In The Power of Habit, award-winning New York Times business reporter Charles Duhigg takes us to the thrilling edge of scientific discoveries that explain why habits exist and how they can be changed. With penetrating intelligence and an ability to distill vast amounts of information into engrossing narratives, Duhigg brings to life a whole new understanding of human nature and its potential for transformation. ; ; Along the way we learn why some people and companies struggle to change, despite years of trying, while others seem to remake themselves overnight. We visit laboratories where neuroscientists explore how habits work and where, exactly, they reside in our brains. We discover how the right habits were crucial to the success of Olympic swimmer Michael Phelps, Starbucks CEO Howard Schultz, and civil-rights hero Martin Luther King, Jr. We go inside Procter & Gamble, Target superstores, Rick Warren's Saddleback Church, NFL locker rooms, and the nation's largest hospitals and see how implementing so-called keystone habits can earn billions and mean the difference between failure and success, life and death. ; ; At its core, The Power of Habit contains an exhilarating argument: The key to exercising regularly, losing weight, raising exceptional children, becoming more productive, building revolutionary companies and social movements, and achieving success is understanding how habits work. ; ; Habits aren't destiny. As Charles Duhigg shows, by harnessing this new science, we can transform our businesses, our communities, and our lives. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) |
Procedencia (VM) [OBSOLETO] |
Includes bibliographical references (pages [293]-353) and index. |
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
BF PSYCHOLOGY |
9 (RLIN) |
7 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Habit |
9 (RLIN) |
10710 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Habit breaking |
9 (RLIN) |
10711 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Adaptation |
9 (RLIN) |
10712 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Psychological |
Subdivisión general |
Popular Works |
9 (RLIN) |
10713 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Psychology |
Subdivisión general |
Change |
9 (RLIN) |
10714 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Behavior Works |
9 (RLIN) |
10715 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Mental Processes Works |
9 (RLIN) |
10716 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Habit Social aspects |
9 (RLIN) |
10717 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Organizational Innovation Works |
9 (RLIN) |
10718 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Habits Works |
9 (RLIN) |
10719 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
|
9 (RLIN) |
12 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Duhigg, Charles |
Término indicativo de función/relación |
Author |
9 (RLIN) |
10720 |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
500 |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
m |
912 ## - |
-- |
2013-01-01 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Código de la institución [OBSOLETO] |
1 |
953 ## - |
-- |
2019-02-06 18:00:54 |