MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
03006nam a2200337Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
2364 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2017 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781138636033 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
en_UK |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
PN 171 .O55 |
Número de documento/Ítem |
C37 2017 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Carroll, Brian |
Fechas asociadas al nombre |
1965- |
9 (RLIN) |
10447 |
Término indicativo de función/relación |
author |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Writing and editing for digital media |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Brian Carroll. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
Third edition. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
New York, NY : Routledge, 2017. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
ix, 316 pages : illustrations ; 24 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references and index. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
1. Writing for digital media ― 2. Editing for digital media : strategies ― 3. Writing for digital media II : tools and techniques ― 4. Editing for digital media II : voice and visual style ― 5. Establishing and communicating credibility in digital spaces ― 6. Knowing and (ethically) serving your audience ― 7. Blogito ergo sum ― 8. Journalism in a digital age ― 9. Public relations in a digital age ― 10. Navigating the legal landscape ― Appendix : the core values of digital journalism. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Writing and Editing for Digital Media, 3rd edition, teaches students how to write effectively for digital spaces -- whether crafting a story for a website, blogging or using Twitter to cover a breaking news story or event. The lessons and exercises in each chapter help students build a solid understanding of the ways that digital communications have introduced opportunities for dynamic storytelling and multi-directional communication. Writing and Editing for Digital Media also addresses the graphical, multimedia, hypertextual and interactive elements that come into play when writing for digital platforms and designing digital spaces. The book teaches students not only to create content, but also to become careful, creative managers of that content. Based on Brian Carroll's extensive experience teaching the course, this revised and updated edition pays particular attention to opportunities presented by the growth of social media and mobile media. Chapters aim to: Assist digital communicators in understanding the social networked, increasingly mobile, always-on, geomapped, personalized media ecosystem; Help writers across multiple communication fields (journalism, marketing, PR, technical writing) make the transition from print to digital; Teach communicators to approach storytelling from a multimedia, multi-modal, interactive perspective. A companion website with exercises and assignments gives students the tools they need to put theory into practice. |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
B3ASP Digital Marketing: Content Marketing and Storytelling |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) |
Procedencia (VM) [OBSOLETO] |
BR B3 DM Content Marketing & Storytelling ; |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Online authorship |
9 (RLIN) |
9304 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Online journalism |
9 (RLIN) |
23339 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Carroll, Brian |
Término indicativo de función/relación |
Author |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
356 |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
m |
911 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA-NOMBRE DE CONFERENCIA O REUNIÓN/CONGRESO [LOCAL, CANADÁ] |
Nombre de congreso/reunión o jurisdicción como elemento de entrada |
https://biblioteca.tbs-education.es/portadas/9781138636033.jpg |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Código de la institución [OBSOLETO] |
1 |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación Decimal Dewey |