MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02476nam a2200265Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
2354 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2018 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780857196095 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
en_UK |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HF5415.32 |
Número de documento/Ítem |
.S543 2018 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Shotton, Richard |
9 (RLIN) |
10387 |
Término indicativo de función/relación |
author |
245 #4 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The choice factory |
Resto del título |
: how 25 behavioural biases influence the products we decide to buy |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Richard Shotton |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Hampshire, Great Britain : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Harriman House Ltd, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2018. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xiii, 202 pages ; 22 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references and index. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
The 25 biases. The fundamental attribution error -- Social proof -- Negative social proof -- Distinctiveness -- Habit -- The pain of payment -- The danger of claimed data -- Mood -- Price relativity -- Primacy effect -- Expectancy theory -- Confirmation bias -- Overconfidence -- Wishful seeing -- Media context -- The curse of knowledge -- Goodhart's law -- The Pratfall effect -- Winner's curse -- The power of the group -- Veblen goods -- The replicability crisis -- Variability -- Cocktail party effect -- Scarcity -- Ethics -- Conclusion. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Before you can influence decisions, you need to understand what drives them. In The Choice Factory, Richard Shotton sets out to help you learn. By observing a typical day of decision-making, from trivial food choices to significant work-place moves, he investigates how our behavior is shaped by psychological shortcuts. With a clear focus on the marketing potential of knowing what makes us tick, Shotton has drawn on evidence from academia, real-life ad campaigns and his own original research. The Choice Factory is written in an entertaining and highly-accessible format, with 25 short chapters, each addressing a cognitive bias and outlining simple ways to apply it to your own marketing challenges. Supporting his discussion, Shotton adds insights from new interviews with some of the smartest thinkers in advertising, including Rory Sutherland, Lucy Jameson and Mark Earls. From priming to the pratfall effect, charm pricing to the curse of knowledge, the science of behavioral economics has never been easier to apply to marketing. The Choice Factory is the new advertising essential. |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
B3ASP FLM: Marketing Strategic Approach |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
9 (RLIN) |
997 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
Subdivisión general |
Attitudes |
655 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--GÉNERO/FORMA |
Datos o término principal de género/forma |
Consumer behavior -- Textbooks |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |