MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02966nam a2200301Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
2351 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2015 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780753555200 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
043 ## - CÓDIGO DE ÁREA GEOGRÁFICA |
Código de área geográfica |
en_UK |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HD62.5 |
Número de documento/Ítem |
.T525 2014 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Thiel, Peter A. |
9 (RLIN) |
10379 |
Término indicativo de función/relación |
author |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Zero to one |
Resto del título |
: notes on startups, or how to build the future |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Peter Thiel with Blake Masters. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
London : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Virgin Books, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2015. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
210 pages : illustrations, map, graphs (black and white) ; 22 cm. |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
notes on startups, or how to build the future |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes index. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
The challenge of the future — Party like it's 1999 — All happy companies are different — The ideology of competition — Last mover advantage — You are not a lottery ticket — Follow the money — Secrets — Foundations — The mechanics of mafia — If you build it, will they come? — Man and machine — Seeing green — The founder's paradox — Conclusion: Stagnation or singularity. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Thiel starts from the bold premise that we live in an age of technological stagnation, even if we're too distracted by our new mobile devices to notice. Progress has stalled in every industry except computers, and globalization is hardly the revolution people think it is. It's true that the world can get marginally richer by building new copies of old inventions, making horizontal progress from "1 to n." But true innovators have nothing to copy. The most valuable companies of the future will make vertical progress from "0 to 1," creating entirely new industries and products that have never existed before. Zero to One is about how to build these companies. Tomorrow's champions will not win by competing ruthlessly in today's marketplace. They will escape competition altogether, because their businesses will be unique. In today's post-internet bubble world, conventional wisdom dictates that all the good ideas are taken, and the economy becomes a tournament in which everyone competes to reach the top. Zero to One shows how to quit the zero-sum tournament by finding an untapped market, creating a new product, and quickly scaling up a monopoly business that captures lasting value. Planning an escape from competition is essential for every business and every individual, not just for technology startups. The greatest secret of the modern era is that there are still unique frontiers to explore and new problems to solve. Zero to One shows how to pursue them using the most important, most difficult, and most underrated skill in every job or industry: thinking for yourself. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
New business enterprises |
9 (RLIN) |
2621 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
New products |
9 (RLIN) |
8236 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Entrepreneurship |
9 (RLIN) |
570 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Diffusion of innovations |
9 (RLIN) |
4432 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Bibliography B3 DM - eCommerce Fundamentals |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Masters, Blake |
Forma completa/desarrollada del nombre |
(Blake G.) |
Fechas asociadas al nombre |
1986- |
Término indicativo de función/relación |
author |
9 (RLIN) |
10378 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |