Social marketing (Record no. 2067)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03592pam a2200337 i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 6024561
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control CaAEU
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240524103555.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 120919s2013 nyua b 001 0 eng
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2012034833
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780273727224
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro/agencia transcriptor TBS
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente eng
042 ## - CÓDIGO DE AUTENTICACIÓN
Código de autenticación pcc
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación HF5414
Número de documento/Ítem .E1794 2013
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Eagle, Lynne
9 (RLIN) 21782
Término indicativo de función/relación author
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Social marketing
Mención de responsabilidad, etc. / Lynne Eagle [and five others].
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Harlow, England :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Pearson Education,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2013.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xviii, 350 pages :
Otras características físicas illustrations (some color) ;
Dimensiones 25 cm
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Nota de bibliografía, etc. Includes bibliographical references and index.
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Preface — List of contributors — Authors' acknowledgements — Publisher's acknowledgements — The principles of social marketing — What is social marketing? — The core principles of social marketing — The social marketing intervention planning process — Upstream, policy, and partnerships — Ethical issues in social marketing — Understanding the citizen — Understanding the consumer : the role of theory — Conducting research in social marketing — Segmentation — Social forces and population-level effects — Designing effective social marketing solutions — Designing social marketing interventions : products, services, locations, channels — Message framing — Creativity in social marketing — Media in social marketing — Measurement and evaluation of social marketing programs — Glossary — Index.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Social marketing is receiving unprecedented focus and support from government, the private sector and charities internationally. Social marketing attempts to educate people in the hope that they will make ‘informed’(i.e. healthy) choices regarding diet, lifestyle, and health related issues. The effective application of social marketing principles can be complex and controversial. Social marketing planning cannot be reduced to a simple set of actions on a checklist; there is no single strategy for success, and strategies that have proved successful with one population may not transfer to other populations. This text will explore the complexities involved in researching, planning and implementing effective social marketing programs, using illustrative cases from both successful and unsuccessful real-world programs.<br/><br/>The authors provide a critical analysis of the origins of social marketing as a concept and of the claims made by its supporters and detractors in order to highlight what social marketing can and cannot achieve. This is followed by a review of strategic issues that must be considered in developing social marketing programs, including persuasion resistance, message relevance and message framing.<br/><br/>Key themes included in the text are the impact of cultural factors on health-related behaviors, ethical issues and attitudes as a key factor underlying health-related behaviors. The authors introduce concepts, theories, and strategies that will aid the development, testing, and implementation of social marketing interventions.<br/><br/>The book is suitable for both undergraduate and postgraduate students of business and marketing and those studying modules in social marketing.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Branding (Marketing)
Subdivisión general Social aspects
9 (RLIN) 8758
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO
Término no controlado Bibliography M1 - CO Marketing: Communication and Client Relationship
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Dahl, Stephan
9 (RLIN) 21318
Término indicativo de función/relación author
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Hill, Susie
9 (RLIN) 21783
Término indicativo de función/relación author
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Bird, Sara
9 (RLIN) 21784
Término indicativo de función/relación author
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Spotswood, Fiona
9 (RLIN) 21785
Término indicativo de función/relación author
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Tapp, Alan
9 (RLIN) 21781
Término indicativo de función/relación author
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Clasificación de Library of Congress
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Biblioteca de origen Biblioteca actual Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Clasificación de Library of Congress     TBS Barcelona TBS Barcelona 10/05/2019   HF6146.I58 EAG B01803 19/04/2022 05/03/2023 Recommended bibliography book

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