MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02655cam a2200313 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
19563333 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240904132330.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
170320s2017 mau b 001 0 eng |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2016059705 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780262036597 (hardcover : alk. paper) |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
DLC |
Lengua de catalogación |
eng |
Centro/agencia transcriptor |
DLC |
Normas de descripción |
rda |
Centro/agencia modificador |
DLC |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
English |
042 ## - CÃDIGO DE AUTENTICACIÃN |
Código de autenticación |
pcc |
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HF5415.32 |
Número de documento/Ítem |
.C658673 2017 |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Consumer neuroscience |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Moran Cerf and Manuel Garcia-Garcia. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Cambridge, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
MIT Press, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2017. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xii, 348 pages ; illustrations (chiefly color) ; 24 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references (pages 339-341) and index. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
A comprehensive introduction to using the tools and techniques of neuroscience to understand how consumers make decisions about purchasing goods and services.<br/><br/>Contrary to the assumptions of economists, consumers are not always rational actors who make decisions in their own best interests. The new field of behavioral economics draws on the insights of psychology to study non-rational decision making. The newer field of consumer neuroscience draws on the findings, tools, and techniques of neuroscience to understand how consumers make judgments and decisions. This book is the first comprehensive treatment of consumer neuroscience, suitable for classroom use or as a reference for business and marketing practitioners.<br/><br/>After an overview of the field, the text offers the background on the brain and physiological systems necessary for understanding how they work in the context of decision making and reviews the sensory and perceptual mechanisms that govern our perception and experience. Chapters by experts in the field investigate tools for studying the brain, including fMRI, EEG, eye-tracking, and biometrics, and their possible use in marketing. The book examines the relation of attention, memory, and emotion to consumer behavior; cognitive factors in decision making; and the brain's reward system. It describes how consumers develop implicit associations with a brand, perceptions of pricing, and how consumer neuroscience can encourage healthy behaviors. Finally, the book considers ethical issues raised by the application of neuroscience tools to marketing. |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
B3ASP FLM: Marketing Strategic Approach |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
Subdivisión general |
Psychology |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
Subdivisión general |
Psychological aspects |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
Subdivisión general |
Physiology |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Consumer behavior |
9 (RLIN) |
997 |
655 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--GÉNERO/FORMA |
Datos o término principal de género/forma |
Consumer behavior -- Textbooks |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Cerf, Moran |
Término indicativo de función/relación |
editor |
9 (RLIN) |
23325 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Garcia-Garcia, Manuel |
Término indicativo de función/relación |
(Neuroscientist) |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |