MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02454nam a2200325Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
1817 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2016 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780199663248 |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Luxury |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
|
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Oxford University Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2016 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xv + 351 p. ; 24 cm |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
a rich history |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Contiene bibliografía e índice. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
We live in a world obsessed with luxury. Long-distance airlines compete to offer first-class sleeping experiences and hotels recommend exclusive suites where you are never disturbed. Luxury is a rapidly changing global industry that makes the headlines daily in our newspapers and on the internet. More than ever, luxury is a pervasive presence in the cultural and economic life of the West - and increasingly too in the emerging super-economies of Asia and Latin America. ; ; Yet luxury is hardly a new phenomenon. Today's obsession with luxury brands and services is just one of the many manifestations that luxury has assumed. In the middle ages and the Renaissance, for example, luxury was linked to notions of magnificence and courtly splendor. In the eighteenth century luxury was at the center of philosophical debates over its role in shaping people's desires and oiling the wheels of commerce. And it continues to morph today, with the growth of the global super-rich and increasing wealth polarization. ; ; From palaces to penthouses, from couture fashion to lavish jewellery, from handbags to red wine, from fast cars to easy money, Peter McNeil and Giorgio Riello present the first ever global history of luxury, from the Romans to the twenty-first century: a sparkling and ever-changing story of extravagance, excess, novelty, and indulgence. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) |
Procedencia (VM) [OBSOLETO] |
Vista previa disponible en Google Books (ver enlace) |
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
INDUSTRIAL & SERVICES SECTOR |
9 (RLIN) |
7146 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Luxury goods industry |
Subdivisión general |
History |
9 (RLIN) |
12289 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
goods industry Cost and standard of living Wealth Socioeconomic Factors history |
9 (RLIN) |
8820 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Life Style history |
9 (RLIN) |
8821 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Riello, Giorgio, |
Término indicativo de función/relación |
Author |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
McNeil, Peter, |
Término indicativo de función/relación |
Author |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme del Recurso |
<a href="https://books.google.es/books?id=EsowDAAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=luxury+a+rich+history&hl=ca&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=luxury%20a%20rich%20history&f=false">https://books.google.es/books?id=EsowDAAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=luxury+a+rich+history&hl=ca&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=luxury%20a%20rich%20history&f=false</a> |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
331 |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
m |
912 ## - |
-- |
2016-01-01 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Código de la institución [OBSOLETO] |
1 |
953 ## - |
-- |
2017-07-03 17:07:46 |