MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02538nam a2200289Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
1674 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s2003 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780743222099 |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
English |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Diffusion of innovations |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
5ª ed |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
|
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Free Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2003 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxi, 551 p. : ill. ; 24 cm. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
CHAPTER 1. ELEMENTS OF DIFFUSION |
Mención de responsabilidad |
-- |
-- |
CHAPTER 2. A HISTORY OF DIFFUSION RESEARCH-- |
-- |
-- |
-- |
CHAPTER 3. CONTRIBUTIONS AND CRITICISMS OF DIFFUSION RESEARCH-- |
-- |
-- |
-- |
CHAPTER 4. THE GENERATION OF INNOVATIONS-- |
-- |
-- |
-- |
CHAPTER 5. THE INNOVATION-DECISION PROCESS-- |
-- |
-- |
-- |
CHAPTER 6. ATTRIBUTES OF INNOVATIONS AND THEIR RATE OF ADOPTION-- |
-- |
-- |
-- |
CHAPTER 7. INNOVATIVENESS AND ADOPTER CATEGORIES-- |
-- |
-- |
-- |
CHAPTER 8. DIFFUSION NETWORKS-- |
-- |
-- |
-- |
CHAPTER 9. THE CHANGE AGENT-- |
-- |
-- |
-- |
CHAPTER 10. INNOVATION IN ORGANIZATIONS-- |
-- |
-- |
-- |
CHAPTER 11. CONSEQUENCES OF INNOVATIONS-- |
-- |
-- |
-- |
Glossary-- |
-- |
-- |
-- |
Bibliography-- |
-- |
-- |
-- |
Name Index-- |
-- |
-- |
-- |
Subject Index-- |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Now in its fifth edition, Diffusion of Innovations is a classic work on the spread of new ideas. It has sold 30,000 copies in each edition and will continue to reach a huge academic audience. ; In this renowned book, Everett M. Rogers, professor and chair of the Department of Communication & Journalism at the University of New Mexico, explains how new ideas spread via communication channels over time. Such innovations are initially perceived as uncertain and even risky. To overcome this uncertainty, most people seek out others like themselves who have already adopted the new idea. Thus the diffusion process consists of a few individuals who first adopt an innovation, then spread the word among their circle of acquaintances--a process which typically takes months or years. But there are exceptions: use of the Internet in the 1990s, for example, may have spread more rapidly than any other innovation in the history of humankind. Furthermore, the Internet is changing the very nature of diffusion by decreasing the importance of physical distance between people. The fifth edition addresses the spread of the Internet, and how it has transformed the way human beings communicate and adopt new ideas. |
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
HM SOCIOLOGY |
9 (RLIN) |
1301 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Diffusion of innovations |
9 (RLIN) |
4432 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Diffusion innovations |
Subdivisión general |
Study and teaching |
-- |
History |
9 (RLIN) |
8319 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
|
9 (RLIN) |
12 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Rogers, Everett M., |
Término indicativo de función/relación |
Author |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
487 |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
m |
912 ## - |
-- |
2003-01-01 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Código de la institución [OBSOLETO] |
1 |
953 ## - |
-- |
2016-11-29 18:17:59 |