MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02478nam a2200253Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
1373 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s1997 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780791434369 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
TBS |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
050 ## - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
BF241 |
Número de documento/Ítem |
.B29 1997 |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Seward Barry, Ann Marie |
9 (RLIN) |
7329 |
Término indicativo de función/relación |
author. |
245 #0 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Visual intelligence |
Resto del título |
: perception, image, and manipulation in visual communication |
Mención de responsabilidad, etc. |
/ Ann Marie Seward Barry. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Albany, NY : State University of New York Press, 1997. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
viii, 425 pages : illustrations (black and white) ; 24 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references (p. [389]-415) and index. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Today, our environment is dominated by the visual. This book explores "visual intelligence" as a basic and indispensable tool of cultural survival. The author offers a practical manual on a non-superficial level for those who seriously want to know how images are processed, how they function in relation to our innermost beings, and how they form the psychological fabric of our political, social, and economic environment. Barry defines how we derive meaning from images and examines perceptual process, how it has evolved, and the role it plays in our thinking. She critically examines the concept of rationality and explores how visual logic works to create meaning. The book goes behind the obvious and beyond the superficial as it critically examines the visual power and logic of images, cutting across a variety of areas: perceptual psychology, art, television, film, literature, advertising, and politics. The second section of Visual Intelligence examines the role which various media play in creating the images which impact our lives: how visual images create a language with profound psychological meaning, and how print, television, and film media manipulate images to create desired emotional effects. Close-ups explore visual subtleties in such areas as digital manipulation, camera attitudes, and contextual framing, as well as the social consequences of "image" as an abstract concept expressed in concrete visual terms. Part III looks critically at the most controversial areas of image persuasiveness today-advertising, politics, and entertainment. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Visual perception |
9 (RLIN) |
7326 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Visual communication |
9 (RLIN) |
8714 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Image processing |
9 (RLIN) |
7327 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Human information processing |
9 (RLIN) |
7328 |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
Bibliography B3 ELEC - Communicating for Influence |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación de Library of Congress |