MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
01981nam a2200289Ia 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
1296 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
230305s1992 xx 000 0 und d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780525933540 |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
245 #4 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The creative spirit |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
|
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Dutton Books, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
1992 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
185 p. ; 24 cm |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Based on a series produced for PBS-TV, this spirited exploration of creativity includes exercises and practices meant to encourage its liberation. Aided by cartoons, photos and short features, e.g., ' News from the Creative Past ' noting such moments as the discovery of the structure of the benzene molecule or the invention of earmuffs, the authors emphasize that creativity is in the domain of everyone and not an exclusive property of geniuses or the particularly talented. Recent theories in the field, like Mihalyi Csikszentmihalyi's 'flow state,' and the principles guiding the founders of innovative companies such as Body Shop , Patagonia and Sweden's Skaltek are examined as the value of creativity is demonstrated in one's personal life, in childhood, in the workplace and in the global community. Psychologist Goleman, the series' senior writer, producer Kaufman and Stanford business school professor Ray do much to demythologize creativity and make its energy more accessible to readers. Illustrations. 75,000 first printing; BOMC and QPB selections. ; Copyright 1992 Reed Business Information, Inc. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) |
Procedencia (VM) [OBSOLETO] |
'The Creative spirit television series, a production of Alvin H. Perlmutter, Inc., is presented by WETA, Washington D.C., for broadcast on PBS and funded by IBM'--T.p. verso. ; Includes index. |
630 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÍTULO UNIFORME |
Título uniforme |
BF PSYCHOLOGY |
9 (RLIN) |
7 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Creative ability |
9 (RLIN) |
7047 |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
|
9 (RLIN) |
12 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Ray, Michael |
Término indicativo de función/relación |
Author |
9 (RLIN) |
7048 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Goleman, Daniel |
Término indicativo de función/relación |
Author |
9 (RLIN) |
7049 |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Kaufman, Paul |
Término indicativo de función/relación |
Author |
9 (RLIN) |
7050 |
902 ## - ELEMENTOS DE DATOS B LOCAL, LDB (RLIN) |
a |
428 |
905 ## - ELEMENTOS DE DATOS E LOCAL, LDE (RLIN) |
a |
m |
912 ## - |
-- |
1992-01-01 |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA AGREGADA (KOHA) |
Código de la institución [OBSOLETO] |
1 |
953 ## - |
-- |
2014-03-11 17:58:33 |